fredag 28 februari 2014

Månadens ut

I och med att M har flyttat så har det försvunnit ut flera hundra saker säkert. Jag skriver bara några av dom här. Sen är det bara uppskattningssiffror eftersom jag inte räknat alla M:s kläder och grejer. Jag har även börjat samla saker i loppiskassar som ska till kyrkans loppis i sommar. Dom kassarna är kvar i huset fram till juni när loppiset drar igång men jag räknar bort dom ändå. Husvagnen är såld och för en liten del av pengarna köpte vi en båt istället. Det gör att alla husvagnssaker har (vissa står fortfarande kvar) stått i kassar i källaren och tagit plats.

Slängt en krukgubbe som jag råkade slå sönder. I nästan 10 år har jag velat ha krukgubbar och när jag äntligen skaffar dom slår vi sönder 3 av dom på mindre än en månad. =( Inte meningen att vi ska ha krukgubbar.

Slängt en bh som gått sönder och inte gick att laga.

Slängt ett par av L:s strumpor som inte gick att laga längre.

Bytt bort en yogadvd.

Gett bort två flaskor.

Bytt bort ett bars set med 8 delar.

Slängt en blomkruka som jag slog sönder.

M fick 5 krukväxter så 10 krukor försvann. 5 innekrukor och 5 ytterkrukor.

M tog med en garderob där han hade sina träningskläder.

M tog med sin säng, sin tv, min gamla byrå som han fått, ett litet bord, en fåtölj, bargloben och en fönsterlampa från sitt rum.

Jag slängde över 50 Offside tidningar i återvinningen som M inte ville ha kvar.

Jag har slängt över 100 gamla skolpapper och andra tidningar som M inte ville ha kvar i återvinningen.

Jag har eldat över 50 kvitton och biljetter som M inte ville ha kvar.

M hade över 100 klädesplagg som han tog med sig.

M fick med sig 5 handdukar, 9 sängkläder och en filt.

Gett bort 27 videofilmer.

Gett bort ett förkläde som L vuxit ur.

Lagt en prydnadskorv, 2 muggar och 7 kaffekoppar med fat i loppiskassen.

M fick med sig bestick och lite annat från husvagnen. Det var 8 knivar, 8 gafflar, 8 skedar och 8 teskedar + en pastasked + en del annat.

Gett bort M:s gamla sänglampa och en barnvattenkanna.

Slängt 3 par skor. Gett bort 9 par skor.

Gett M ett av våra gamla skoställ.

Summa: 434 saker. Skulle nog ha fortsatt med veckolistan ett tag till. =/ Som sagt var jag tror inte vi har mer grejer än vad "alla andra" har.  

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...