lördag 22 februari 2014

Nya projekt på gång

Jag gillar som jag skrivit massor med gånger förut att ha presenter och julklappar klara långt innan. L fyller snart och hon är klar sen länge. M fyller i april och idag är två till av hans presenter beställda. En köpte jag för länge sen för 300 (nypris ungefär 3000). Så nu är det bara en kvar som ska köpas (som jag vet vad det är). Makens pappa som fyller i maj ville ha en bovetekudde så det ska sys en. Min farbror är klar och kusinen vet jag vad jag ska ge. Så dom som fyller i mars - juni är fixade eller på g. Problemet är mors dag där jag inte har en aning om vad jag ska ge??
Det blev ett gräddpaket över sen makens födelsedag. Det gick ut i onsdags men vi som smakar på allt innan vi slänger den använde den igår. Jag gjorde creme brulee till mys. Det skulle vara 5 dl grädde och jag hade bara 3 så jag använde 2 dl mjölk.
Till mys idag blir det hemgjorda marknadskarameller. Gjorda på margarin istället för kokosfett. Det blev lika gott men mycket billigare. Dom ser lite blöta ut och det är dom också. Jag ställde dom på kökstrappen för dom skulle kallna. Sen började det regna.
Jag fick en fråga om hur jag gjorde L:s lugn och ro burk. Jag hittade beskrivningen till den här.
M hade ett skrivbord på sitt rum som var min lillebrors. Jag har lagt ut den som skänkes men ingen verkar vilja ha det. Men nu har jag kommit på nya användningsområden för det. =) Vi ska plocka isär delarna och använda det på 4 olika ställen. Nu ska jag bara komma på vad vi ska göra med den sista delen. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...