onsdag 5 februari 2014

Veckans sparade pengar

När värmen försvinner ut från huset genom taket blir taket snöfritt. Våran ena grannes tak är helt snöfritt. Dom går ofta lättklädda (ibland till och med nakna) där inne så jag är glad att jag inte har deras värmekostnad. Vårat tak är fullt med snö. Nästan 1 meter isolering ligger där. Inte så mycket saker gjorda tyvärr. =( Har ju legat med förkylning mer än halva veckan.

1 Gjort ny gurkmajonäs.

2 S har färgat håret. Hon använda halva förpackningen som jag köpte med henna till mitt hår. Jag har dock inte använt min halva än.

3 Sålt saker för 95 kronor.

4 Använder hemodlade torkad smulad libbsticka istället för buljong vid matlagning.

5 Maken har klippt M.

6 Köpte ett soffbord för 100 kronor (nypris är 299 kronor).

7 Gjorde dubbel sats nudelwok till kvällsmaten i måndags så det räckte till matlådor till mig, S och maken dagen efter.

8 Använde fiskdamms draperiet som vi gjorde när M och S var små på "julgransplundringen" vi hade i söndags.

9 Poppade popcorn på spisen och la i fiskdammspåsarna.

10 Inte köpt någon färdig mat eller snabbmat.

11 Diskar i hon och sköljer i baljan.

12 Har bara använt bilen för att komma till och från jobbet och till och från L:s ridskola.

13 - 32 se förra veckan, det är sånt vi alltid gör.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...