torsdag 27 mars 2014

Fyndat och än håller jag vad jag bestämt

Man är inte sämre än att man kan ändra sig. =) När våran Coop affär la ner blev jag så sur på Coop att jag klippte sönder kortet och började vägra handla på Coop. Dom skulle bygga en ny affär som vi var välkomna att handla i. Den blev klar över 1 år efter att den gamla affären stängt. Vart vi skulle handla så länge det var det ingen som sa. Den nya affären har nu varit öppen ett tag och jag har fortsatt vägra handla där. Men så förra veckan kapitulerade jag och åkte och handlade med mamma. Billig pasta för 5 kronor/paket stod på inköpslistan. Affären var fin, det var trevlig personal och inte alls så där stort som förra affären var. Inte för litet heller utan lagom stort. Så igår var S och jag där igen. Jag har inte kommit så långt att jag skaffat nytt Coop kort men jag tittar efter extrapriser på Coop igen.
Igår öppnade en ny Coop igen. Vilket gjorde att det var öppningspriser i alla stora stadens Coop affärer. Det var det som lockade mig och S igår. Jag har bestämt att vissa varor ska bara köpas på extrapris. Kaffe och ost är två av dom. Osten kostade 39,90/kilo. Kaffet kostade 15 kronor/paket för Löfbergs och 89 kronor för 5 paket för Classic. Vienettan kostade bara 10 kronor/paket och kan vara bra att ha i frysen. Nu har vi ost och kaffe så vi klarar oss minst ett halvår. Vi hade redan en hel del paket i matkällaren.
Idag var min sista dag på jobbet (igen). I alla fall på dagjobbet. Jag har semester imorgon och måndag och tisdag börjar jag på mitt kvällsschema igen. Så jag hade med "tårta" (igen). S gjorde en kladdkaka som jag hade med mig.
Idag har S och jag varit och handlat igen. Utlänningsaffären och två begagnataffärer stod på listan. I utlänningsaffären köpte vi en stor burk ananas och en stor burk majs. Jag fryser dom i småförpackningar när burken väl är öppnad. På begagnataffärerna var vi ute efter saker till mitt "företag". Myrorna hade inget men den lilla barnklädesaffären hade massor. =) I alla fall när vi frågade. Det ena som vi var ute efter fanns det inget av men det andra fanns det massor massor av. 20 stycken närmare bestämt. För 500 kronor. Då fick jag rabatt på 380 kronor för hon blev så glad att hon blev av med dom (inte säsong för det nu så hon hade dom undanstoppade). Sen tog hon mitt nummer så jag ska få förstatjing på allt som kommer in. =) Nu börjar det bli allvar på riktigt här. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...