måndag 24 mars 2014

Nästan inga mer saker =)

Nu är jag färdigfirad för den här gången.
Tre sorters "kakor" denna gång med. Bullar från ekologiska kondiset, chokladbollar gjorda av L och mandelskorpor. Jag blev så sjukt sugen på mandelskorpor.
 S gjorde tårtan. En ny sort denna gången med. Recept kommer. Persikotårta. Väldigt god.
Presenterna var nästan inga saker igen. =) Eller bara saker jag önskat mig eller behövde ha. Jippie. =) Av morfar fick jag tulpaner, pengar och två dubbeltriss. Vinst på 150 kronor. Av svärmor och svärfar fick jag en orkidé och presentkort på HM. Av makens syster med familj fick jag persiljefrön, en kryddsax och presentkort på Plantagen. Av mamma och pappa fick jag en ljusstake med en evighetsveke som man lägger sina ljusstumpar i. En kycklinghållare, pengar
och en matkorg.
En liten fundering. Jag brukar få kritik ibland för att jag köper det mesta av våra kläder begagnat. Inte underkläder och strumpor men nästan allt det andra. Jag blir då kallad snål för det är synd om barnen när dom får begagnade kläder. Om jag då säger att jag köper kläderna begagnat för att jag är miljövänlig då brukar det låta annorlunda. Då är man så duktig som köper så mycket begagnat. Så om man köper begagnat av ekonomiska skäl då är det dåligt och man är snål. Köper man begagnat för att vara miljövänlig då är man duktig. Konstigt.
Min "fasta" går fortfarande så där. Jag gav många kramar i fredags. Men jag är rätt bra på att ge kramar jämt. Jag såg ingen film alls i lördags. Idag har jag inte köpt någon blomma till någon. Men det var inte så länge sen som jag gav en blomma till en jobbarkompis som hade fyllt år några dagar innan. Måste bli bättre på att "fasta".


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...