tisdag 11 mars 2014

Nytt beslut gör förändringar

Jag tänkte igenom min jobbsituation både en och två och tre och fler gånger. Jag ältade och tjatade så maken blev tjurig. Att gå på schema och börja 7 på morgonen funkar inte så bra just nu. L klarar sig inte själv. Det händer alldeles för mycket saker i skolan som påverkar vissa mornar här. Jag älskar att gå på kvällarna och mina kvällskollegor (som jag inte träffat på 1,5 år nu men ändå). Jag mår bättre i min grundsjukdom även om stressen över allt just nu gör att jag inte kan sova på nätterna och har stresshuvudvärk nästan varje dag så är min mage mycket bättre (peppar, peppar). 20 % är bättre än ingenting som det finns risken att det kan bli om jag börjar jobba på timmar igen. 20% är också ett mål mot att inte jobba alls. Maken var med på det om jag sökte timjobb också eller kom in på 50% kursen i höst som jag ska söka på måndag. Distanskurs igen, denna gång på två år så påverkar inte jobbet. Så igår mailade jag chefen och sa att jag gärna vill jobba kvällarna på 20% om det fortfarande går. Vilket det gjorde. =) Delvis i alla fall. Jag fick välja mellan att jobba bara våra kvällar och då gå ner till 20%. Ta ett annat områdes kvällar med och då komma upp i 47%. Eller jobba dagar + kvällarna på mitt vanliga område upp till 47%. Maken tycker att jag ska satsa på 47%. Han är inte lika inne på att jag ska minska mitt jobbande och sluta jobba helt längre. Han var med på det om jag sänkte räkningarna 5000 kronor/månad vilket jag gjort. Men nu när jag gjort det är han inte med på det längre. Karlar. =( Jag kunde också välja att ta tjänstledigt så jag bara jobbade 20%.
Tisdag = öppet bybibliotek. L och jag gick dit. Två reserverade böcker hade kommit. En till mig och en till S som hon ska ha i skolan. Sen hittade vi två böcker till L också. Alla Hallon böcker var utlånade så dom är nu reserverade.
Två andra böcker kom på posten. Jag vann en bok till L på barnboksprat. Bella och broder superstar av Sanna Juhlin. Eftersom jag gillar böcker så mycket skickade hon en bok till mig också. =) Memento Mori minns att du ska dö. Båda böckerna är signerade.
Lite hallonsaft är också gjord. Av saftresterna blev det som vanligt sylt.
 Den skärmfria dagen igår gick åt pipsvängen. Jag mailade chefen och jag sökte ett nytt jobb. Innan jag visste vad hon skulle svara ville jag vara säker på att få ett jobb om timjobbet inte skulle funka. Har som sagt var varit ifrån kvällarna i 1,5 år så är kanske bortglömd bland mina gamla timchefer. Dagen idag har jag gett flera komplimanger som var dagens "fasteuppdrag".

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...