torsdag 24 april 2014

Inte samordnat och köksdag

Igår var jag på vift nästan hela dagen. Först ville mamma gå ut och gå. Jag som helst inte rör mig alls hade inget annat val än att följa med. Fast det var riktigt skönt och fast vi gick rätt fort och i 45 minuter så blev jag inte ens flåsig. =)
När jag kom hem hängde jag bara upp tvätten sen åkte mamma och jag till Ikea. Där köpte jag grejer till gardinen till tvrummet. Gardinstång, hållare, ringar och ändknoppar. Jag köpte även lite presenter. Jag betalade med en del av presentkortet som jag fick i julklapp och betalade inget ur egen ficka. Mamma bjöd på lunch på Ikea. Köttbullar med mos, lingon och potatismos och chokladmousse till efterrätt. Mamma drack vatten och jag äppeldricka. 68 kronor för båda två. När vi var på parkeringen ringde S. Hon och en klasskompis skulle gå till Willys så hon ville veta vad vi skulle köpa för extraprisvaror. Lappen och Willys + kortet var kvar hemma så jag åkte hem med mamma och åkte till Willys för att handla klart med S. Ost, färs, Lätta och Proviva var extraprisvarorna. Vi kompletteringshandlade även mejerivaror och frukt och grönt när vi ändå var där. Än så länge håller jag mitt löfte till mig själv att bara köpa färs, kaffe, kyckling, ost och Lätta på extrapris.
Väl hemma igen bakade jag läfsor. Jag har dom som matlåda när jag jobbar. Samordnat ärenden blev det inte direkt igår.
Idag har jag varit till Netto och inhandlat andra extraprisvaror. Barnflingor och kycklingvingar. På lördagkvällar äter vi vad vi kallar mysmat. Hamburgare, kebab, pizza och nuggets bland annat. Jag som gillar att räkna på saker har nu räknat ut att kycklingvingar blir billigare än nuggets. Nuggets kostar: 79,80/kilo. Marinerade kycklingvingar kostar: 54,90. Dom omarinerade som jag köpte kostade: 24,90/kilo.
Barnflingor kostar. Icas egna märke: 20,90/paket. Kellogs: 25,90/paket. Jag betalade 19 kronor/paket.
Bakat har jag gjort idag med. Långpannebröd och sirapslimpa. Dom jag bakade förra veckan är redan slut. Långpannebrödet åt vi upp på påskbordet och gav till svärfar. Sirapslimpan åt vi upp den ena och den andra gav vi bort.
När ugnen ändå var varm passade jag på att baka en tigerkaka som jag ska ha med till öppet hus på lördag. På lördag blir det fullt ös medvetslös hela dagen.
På posten kom det 3 gratis kaffe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara ett litet tips, om man kan personnumret på den som har registrerat sig som Willys+ kund så behöver inte kortet vara med, man kan betala kontant eller med annat kort också, bara man säger till i kassan. Mvh Mia

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...