fredag 18 april 2014

Påsklunch och förrådsrens

M fyllde som skrivet var år i veckan och ville ha sitt kalas här. Vi valde då att ha påskbord för hela tjocka släkten. Vilket gick av stapeln idag.
Påskbordet blev en variant av julbordet. Hembakt bröd, smör och ost. Tre sorters sill. Rökt lax och M:s egengravade lax. Sylta och rödbetssallad. Skinka. Bruna bönor, köttbullar, potatis och prinsar. Omelett och Jansson. Ägghalvor.
Till efterrätt/fikat blev det cheesecake. Jag gjorde två stycken men bara den ena gick åt. M fick dock med sig halva hem av den som blev över.
Jag och S hade knutar med blommor i håret. Min är på bilden.
Jag hade gjort ett påskägg till mamma och pappa. Med hemgjorda marsipanägg och godis som jag köpte på chokladfabriken när mamma och jag var där för någon vecka sen.
M:s gamla rum numera tvrum blev nästan klart igår. Gardinen ska upp. Tavlor, golvlister och tavellister ska upp. Vi hade tänkt att ha två fotografier som maken tagit som tavlor på väggen. Dom är förstorade och vi har haft dom som tavlor förut. Men vi hittar bara den ena. =( Mattor ska införskaffas. Men det skulle vi få av mamma. =) Tack. =)
Maken har också sin lilla datahörna här. Datastolen som vi fick med i bytet L:s databord passar inte maken så en ny datastol ska också införskaffas.
Väggord nummer 9 är uppsatt. På väggen i det nya tvrummet. Som jag måste lära mig skriva istället för M:s rum.
Eftersom vi inte hittade den andra tavlan så blev det en ofrivillig förrådsrens efter att gästerna åkt hem. Dom små resväskorna ligger nu i dom stora. En liten resväska (vi hade 4 stycken) är ute som skänkes. En pall ska slängas på tippen. Lite kuddar ska sys om. 3 par pjäxor till längdskidåkning ska ges bort. Maken blev inspirerad av mitt och S förrådsrens och gick ut och rensade garaget. =)
Från oss alla till er alla en riktigt God och Glad Påsk.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...