onsdag 16 april 2014

Veckans sparade pengar

Efter kassaboken i snålmånaden i måndags så har jag märkt att jag/vi konsumerar en hel del. Förut när jag kört kassabok har det bara blivit mindre summor och jag har tröttnat efter ett par dagar. Anledningen är att jag: Ett inte skrivit det jag handlat på kontokortet. Två inte skrivit det jag handlat på kreditkortet. Jag hade inte något kreditkort då. Nu har jag Ullaredskortet som jag tänkt klippa men aldrig kommer till skott att göra. Jag försöker att inte handla på det men den här månaden var jag "tvungen". Tre aldrig fick reda på vad maken köpte. Han är inte så pigg på att säga det nu heller så snålmånaden är mitt projekt men jag skriver upp dom sakerna jag vet att maken köpt.

 1 Köpte 3 burkar sill till extrapriset 10 kronor/styck till påskbordet.

2 Köpte helgskinka till påskbordet för 29,90/kilo och fick 15 kronor rabatt.

3 Fick en gratis gräddfil.

4 Köpte ett sex pack ägg för 1 krona.

5 Svärmor kom med äggleverans från bonden, 40 kronor för 30 ägg.

6 Köpte laxen till påskbordet på extrapris 29,90.

7 Samordnat ärenden för att spara bensin.

8 Tvättat ballerina skorna som jag älskar att ha på våren/sommaren och hösten. Jag använde dom som jobbskor i brist på andra jobbskor när jag jobbade inne. Nu är dom tvättade och blev som nya igen och redo att användas hela våren/sommaren och hösten.

9 Handlat 2 bhar och 6 trosor helt gratis med presentkort som jag fick när jag fyllde.
10 L handlade lite kläder också nästan helt gratis ( 7 kronor + en del av mitt presentkort) med ett presentkort som hon fick när hon fyllde.

11 Varit med L och hennes kompis på Lek och bus nästan helt gratis med biljetter som L fick när hon fyllde.
12 Gjort inlagd gurka och inlagd ingefära (gari).
13 Bakat långpannebröd till påskbordet och sirapslimpa.

14 Tagit äppelkvistar från äppelträdet och har som påskris. Det gör jag varje år.

15 Maken tog med kaffe i termos när han och M åkte på sin weekendresa så dom behövde inte stanna och köpa fika

16 Gett Skutt maskrosor till kvällsmat dom dagarna det inte regnat. Nu börjar kirskålen komma också och det är en verklig Skutt favorit.

17 Vattnat krukväxterna med vatten från regnvattentunnan.

18 Köpte bänkdiskmaskinen som M fick i present begagnat för 300 kronor.

19 Köpte M:s gardin och duschdraperi som han fick i present med rabattcheck som jag fick när jag började prenumerera på Jotex nyhetsbrev.

20 Vi (maken) håller på och tapetserar M:s rum. Det fattades en våd och tapeten fanns inte att köpa längre. =( Men så tipsade en kompis mig om att hon sett den bland provrullarna. Så maken åkte dit så vi fick rullen för halva priset (tapetrea alla rullar 50 kronor/styck) + - 15% eftersom den var öppnad. Sen om jag och S inte hade försökt tapetsera och förstört en våd så hade vi inte behövt köpa rullen men det är en annan femma.

21 Vi äter solrosskott och inlagd gurka som grönsak på mackorna.

22 Fått ett par fodrade vinterkängor av en kompis.

23 - 42 se en gammal lista det är sånt vi alltid gör.





Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...