torsdag 19 juni 2014

Förberedelser.

För att förbereda för att ha garageloppis/skörde/bytsmarknad i höst då krävs det tre saker:
Ett: loppissaker. Det har vi kvar sen garageloppiset för några veckor sen, men vi får nog rensa lite till innan dess.
Två: Saft och kanske sylt. Kanske äpplen och bär också. Till saften behövs flaskor så efterlysning på flaskor är gjord.
Tre: plantor. I detta fallet krukväxter.
Skott av dr Westerlunds blomma och ampellilja sitter i vatten och väntar på att få rötter. Porslinsblomma, Saint Paula och häng Saint Paula är planterade i alla krukor jag hade. Jag får nog slänga ut en efterlysning på fler krukor tror jag.
För att ge plats åt saftflaskor så är matkällaren rensad. När jag ändå var igång och rensade rensade jag speceriskåpet också.
 På posten kom ett superpresentkort på 100 kronor från? Jag tänkte lösa in det på Kolmården så vi bara får betala 1800 kronor stället för 1900 kronor.
I tisdags när L var på kalas på lek och buslandet stukade hon handleden. Översidan på handen är fortfarande jättesvullen men hon har inte så ont som tur är. Det gör bara ont när hon rör handen jättemycket eller när vi rör handen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...