fredag 27 juni 2014

Knappt hemmadag

Jag har jobbat onsdag och torsdag kväll därav bloggtystnaden. Dels hinner jag inte blogga och dels hinner jag inte göra så mycket mer än vanliga hushållssysslor innan jag åker iväg till jobbet. Maken har nu semester och eftersom vi inte ska göra något mer än åka på en tre dagars tripp till så hoppas jag att det blir mycket fixat hemma. mycket rensat, mycket vilat och mycket fiskat och fisk till frysen.
10 dagars handlingen på Coop är avklarad av mig, L och S idag. Fast vi skippade Coop och tog Ica igen. Jag har inte kommit igång med prisboken så jag vet inte vad som är billigast på Coop än. Sen hade jag ett paket som skulle tas ut på Ica och Ica sålde ost för 39,90/kilo. På Coop fanns inga extraprisvaror som jag var intresserad av. 740 kronor gick maten på Ica på så 3210,85 har maten gått på sammanlagt i familjen P i juni. Mer än vad den brukar men (ni visste att det skulle komma ett men eller hur?) i den summan är tårtorna till L:s avslutning med. Vi var tårtansvariga och skulle ha med två tårtor. 12 kilo socker är med på det för att förbereda för saft och syltsäsongen. Luncherna på våran semester var också med på det. Om vi hade köpt mat inne på Liseberg hade det kostat minst 400 kronor så bara där sparade vi en rejäl slant.
Efter handlingen och återvinningen (samordna ärenden) så åkte vi hem och åt lunch. Jag hängde lite tvätt sen åkte vi iväg igen. L är anmäld till barn bowlar gratis. Hon får då bowla gratis 4 dagar/vecka hela sommaren. En kompis till mig anmälde sin dotter med så idag åkte jag och S till stora stadens bowling så L och L fick bowla helt gratis. =)
Efter bowlingen blev det en tripp till kyrkans loppis. Jag tänkte vi skulle dra igång traditionen med fredagsfika på loppis igen. Det blev bara S och jag idag. L och L var hemma och lekte. Dom spelar spel. Vanliga hederliga spel utan el eller skärm. =) Förutom fika blev det lite fynd. En skaljacka i storlek 170 till L att växa i. En tröja till S. En klänning och en tröja till L. Två änglar. Den ena ska jag ge bort till en kompis som fick reda på att hon fått hudcancer igår. Den andra behåller jag nog själv. Två karottunderlägg. En julklapp till någon.
På posten kom det tamponger och fotcreme från CCS från Reddville. Nu använder inte jag tamponger utan tygbindor eller menskopp men S gör. Sen jag gick med i Reddville har vi inte köpt en enda tampong. Jag önskar att det fanns en sida med gratis bindor också. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...