söndag 1 juni 2014

Månadens ut

Jag är igång och rensar igen. Först var det för att jag ville finansiera en byrå. Sen blev det för att vi skulle få ihop lite semesterpengar genom att ha garageloppis. Loppiset har vi inte haft än. Även om vi hade haft det har jag rensat ut så pass mycket saker att jag inte kan skriva alla. Så inga av sakerna som jag rensat ut och ska sälja står med på listan. Så lägg till säkert 500 saker minst på summan längst ner (S hade t ex 3 uppsättningar med bestick i sina flytta hemifrån lådor som nu ligger till loppis (hon hade fyra men sparade ett)). Det här kommer också att bli den sista månadens ut. Loppis kommer vi nog att ha igen om vi får ihop saker och det kommer folk så vi tjänar en slant. Så jag kommer fortsätta rensa.

Sålt en vägghylla.

Sålt två holkar.

Gett bort en barnpall.

Gett bort ett skrivbord.

Gett bort våran gamla pool + pump + överdrag.

Gett bort en lampa.

Gett bort 6 stryka på märken.

Maken slog sönder ett vinglas.

Lagt 4 av L:s urvuxna bhtoppar till Myrorna. Hon fick 5 nya så inget ut.

Bytt bort 4 krukor.

Bytt bort en gammal back. Fick en korgstol istället så inget ut.

Slog sönder mitt tandborstglas för andra eller tredje gången. =( Får använda ett vanligt glas så länge. Under min plastbantarperiod böt jag ut våra tandborstmuggar i plast mot såna i blå glas från Ikea. Mycket finare men som sagt var väldigt ömtåliga.

Skickat iväg en bok till Ingela som vann den. Grattis igen. =)

Gett bort en barnskrivbordsstol.

S har rensat ut massor med smink, smycken och kläder som hon gett bort till en familj med barn där barnen "behövde" ha lite tonårssaker och kläder. Blev en kasse full så minst 30 saker.

Slängt minst 100 papper och tidningar i återvinningen.

Lagt 3 plåttermosar som luktade skunk i återvinningen.

Slängt 24 servetthållare som jag gjort själv av spets och tapetklister.

Summa: 183 saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...