måndag 2 juni 2014

Veckans mål

Som börjar med förra veckans mål. Dom som jag gjort är avprickade. Allt har jag inte hunnit med att göra tyvärr. Jag har fokuserat på att rensa eftersom datumet för loppiset är inbokat. Ena grannen skulle ha då så vi samordnar det hela.
Trädgård:
Göra svärmors ena present.

Göra potentiella julklappar.

Gräva bort rabatten på sidan av lekstugan.

Plantera kamomill.

Plantera lakritsrot.

Köpa eller försöka skaffa timjan.

Skörda libbsticka.

Klippa fler skott av porslinsblomman
.

Plantera om eller ge bort lavendeln.

Sy:
Laga L:s strumpor.

Sy stora trädgårdsdynor av material vi har hemma. Har börjat med men inte hunnit klart. Det som är kvar är makens jobb men han har mer att göra än jag så det blir nog jag som får göra det ändå. (Jag sydde klart den ena igår kväll med makens hjälp. Det visade sig vara ett tvåmansjobb).

Matlagning:
Göra rabarberdricka.

Göra paj av rabarberresterna.


Handling:
Inte handla alls.

Övrigt:
Rensa ännu mer. Alla tvåorna är avklarade och över hälften av treorna.

Nu till den här veckans mål.
Trädgård:
Börja plantera ut grönsaker.

Dela pelargonerna till 4 stycken.

Plantera kamomill.

Plantera lakritsrot.

Plantera ut vindruvsplantan.

Sy:
Sy klart trädgårdsdynorna.

Matlagning:
Baka kaffebröd som jag kan sälja på loppiset.

Handling:
Skriva matsedel för minst 30 dagar och göra handlingen på Ica.

Börja med prisbok igen.

Övrigt:
Rensa klart det sista.

Ha loppis lördag och söndag.

Måla spaljen som suttit vid altanen och sätta den vid vindruvan.

Skriva en reklampaus.


2 kommentarer:

PJAK sa...

Hittade skylten i Borgholm för 35kr. Ska jag fixa en till dig i helgen som kommer?
Kram
PJAK

Anonym sa...

Just nu letar jag bloggar som handlar om sparsamhet och simple living, tycker det är inspirerande att läsa om andra som också gör sparsamma saker i vardagen :-) Som motvikt till alla inredningsbloggar och shoppa-bloggar...

Hittade en till blogg som skriver om besparingar hon gjort: http://www.frugalitygal.com/2014/06/8-frugal-things-i-did-last-month-may.html

//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...