måndag 16 juni 2014

Veckans mål

Nu har livet lugnat ner sig en smula. Skolan är slut och det är sommarlov. Jag som bara jobbar 20% ska dock inte ha någon semester. Jag kanske tar några dagar i höst istället. Jag kan nu fokusera på att göra målen. Jag börjar som vanligt med förra veckans mål avprickade om jag gjort dom. Dom målen som inte är gjorda den här veckan är såna som maken ska göra. Så nu har jag lärt mig att inte skriva andra människors mål här utan bara mina egna. =)

Trädgård:
Plantera ut grönsaker i trädgården.

Göra värdinnegåvor som maken ska ha med när han ska på jobbfest hemma hos en kollega.

Sy:
Sy om jeansöverdelarna till shorts till L.

Matlagning:
Baka sirapslimpa.

Baka rågkakor.

Göra två tårtor till L:s skolavslutning.

Handling:
Köpa färg.

Övrigt:
Göra om en spegel och en ram.

Göra om en lampa.

Måla en hylla.

Måla spaljén.

Nu till den här veckans mål.
Trädgård:
Rensa ogräs i "landen".

Plantera mer physalis.

Plantera mer chili.

Plocka fläderblommor.

Matlagning:
Göra två matsäckar till midsommar.

Göra flädersaft.

Göra fläderchampanje.

Handling:
Köpa blomjord.

Göra 10 dagars handlingen på Willys.

Övrigt:
Plantera blomskott som jag ska sälja i höst på garageloppis/skörde/plantmarknaden.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...