måndag 23 juni 2014

Veckans mål

Förra veckan lärde jag mig att jag inte ska skriva andras mål (makens). Den här veckan har jag lärt mig att vissa saker är väderberoende och beroende av andra saker så flera av målen är inte gjorda. =( Det regnade måndag - torsdag. Fredag - söndag var vi i Göteborg. Flädern var inte riktigt klar innan vi åkte. Det fanns enstaka blommor men mest knoppar. Plantagen hade inga Physalis frön. Lite svårt att plantera utan frön. Jag funderar på om jag ska sluta med målen? När flera av dom inte blir gjorda tappar jag liksom sugen. Den här veckan kör jag bara med dom nya målen och inga avkryssade mål.
Trädgård:
Fortsätta rensa ogräs i "landen".

Plantera mer chili.

Plocka fläder.

Matlagning:
Göra flädersaft.

Göra fläderchampanje.

Baka två sorters bröd. Sirapslimpa och Smålandslimpa tänkte jag mig.

Sy:
Sy en present till någon som snart fyller år.

Handling:
Göra 10 dagars handlingen på Willys.

Försöka få tag på Physalis frön. Plantagen hade inga.

Leta reda på billiga jordgubbar och köpa minst 20 liter. I nödfall får vi väl åka och självplocka. Men det ligger så långt härifrån så bensinen blir så pass dyr att det inte brukar löna sig mot att köpa färdigplockade.

Övrigt:
Försöka få tag på flaskor och burkar.

Försöka få tag på fler krukor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skriver ofta mål lite "slumpmässigt" på ett stort olinjerat papper, som en mindmap ungefär... Och så blandar jag större mål med små. Ibland kommer jag på att jag borde prioritera ngt annat/det dyker upp ngt, då skriver jag dit det. Blir det så att många mål är ouppfyllda skriver jag dit vad jag gjort istället (vad som kom i vägen, egentligen... Inte "slöat på soffan" utan "tömt och avfrostat frysen" eftersom den började varna för hög temperaur, t ex).

Alltså, har jag gjort ngt annat jag känner mig nöjd över skriver jag dit det och stryker det direkt:-)
Det kan kanske låta fånigt, men jag känner mig mer nöjd och tycker jag får mer gjort på det här sättet.
//Ingela

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...