måndag 9 juni 2014

Veckans mål

Jag har inte hunnit gjort så mycket saker den här veckan av målen. Jag har fokuserat på att rensa, göra ordning till garageloppiset och ha garageloppiset. Hela helgen gick åt till loppis. Först upp-packning, sen försäljning och till sist nerpackning igen. Jag börjar i vanlig ordning med förra veckans mål avprickade om jag gjort dom.

Trädgård:
Börja plantera ut grönsaker.

Dela pelargonerna till 4 stycken.

Plantera kamomill.

Plantera lakritsrot.

Plantera ut vindruvsplantan.

Sy:
Sy klart trädgårdsdynorna.

Matlagning:
Baka kaffebröd som jag kan sälja på loppiset.

Handling:
Skriva matsedel för minst 30 dagar och göra handlingen på Ica.

Börja med prisbok igen.

Övrigt:
Rensa klart.

Ha loppis lördag och söndag.

Måla spaljén. Har ingen vit färg. Försökte få en färgslatt via bytarsidorna (onödigt att köpa en hel burk när jag bara behöver en skvätt) utan resultat. Får köpa en liten provburk.

Skriva reklampaus. Gjorde jag aldrig. Jag fattade inte vad företaget sålde.

Nu till den här veckans mål:
Trädgård:
Plantera ut grönsaker i trädgården.

Göra värdinnegåvor som maken ska ha med sig när han ska hem till en av sina jobbarkompisar på enhetsfest på onsdag.

Sy:
Sy shorts till L av jeansöverdelarna som blev över när jag gjorde dynorna.

Matlagning:
Baka sirapslimpor.

Baka rågkakor.

Göra två tårtor till L:s skolavslutning. Vi ingår i avslutningsgruppen så båda tårtorna ska med till skolan. Blir det något kvar behöver jag inte göra en tredje tårta som vi ska äta själva på eftermiddagen.

Handling:
Köpa färg.

Eventuellt göra den andra tiodagars handlingen för den här månaden en dag för tidigt.

Övrigt:
Göra om en spegel och en ram.

Göra om en lampa.

Måla en vägghylla som satt på L:s rum som nu ska sitta i makens kontorshörna. Han ville ha fler hyllor.

Måla spaljén.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...