onsdag 11 juni 2014

Veckans sparade pengar

En del saker gjorda den här veckan med. Varje vecka känns det som om jag inte gjort så mycket men varje vecka har jag gjort en hel del. =)

1 Telefonräkningen för fasta telefonen har minskat med 250 kronor (på ett kvartal) sen vi tog bort kväll och helg. Vi ringer nästan aldrig och försöker ringa från mobilerna när vi ringer till varandra. Gratis via Telia.

2 Huslånen har minskat med 100 kronor/månad sen vi skrev om några lån.

3 S som var den som ville åka till Ullared mest har fått sommarjobb. =) Grattis till S. Vilket gör att hon inte kan följa med. Hotellet i Ullared är avbokat. Hotell i Norrköping är bokat istället. Besparing 1200 kronor för rummet + bensinen + shoppingen + att vi lovat L att åka till Kolmården så nu gör vi två flugor på smällen. =) Eftersom vi avbokade mer än 4 veckor innan ankomst fick vi tillbaka hela summan.

4 Rivit ostkanter som jag sparat i frysen.

5 Gjort inlagd chili.

6 Börjat med prisboken igen.

7 Satte in annons tillsammans med grannen om loppiset och behövde bara betala halva kostnaden. 100 kronor.

8 Har sålt saker via annonser och garageloppis för 1650 kronor. Då fick S 400 kronor så förtjänst hittills (har fler annonser uppe som kanske också ger lite) är 1150 kronor (annonsen i tidningen om loppiset kostade 100 kronor).

9 Gjorde skyltar av saker vi hade hemma till loppiset.

10 Sålde fika och använde egna muggar från köket och plastglas i hårdplast som vi har på picknickar. Så inga engångsartiklar.

11 Satte in en säljannons gratis i den lokala tidningen.

12 Klippte mig själv.

13 Gjort inlagd gurka.

14 Maken har lagat handtaget på diskmaskinen.
15 Fått en köksö helt gratis.
16 Fått L:s nästa cykel helt gratis.
17 Fått en massa Änglamark produkter som jag ska prova via Loppi blogbag. Ketchup, rostad lök, pasta, valnötter, mintchoklad och kakao.

18 Gjort 10 dagars handlingen på Ica. 1039,85 gick det på. 128,20 är då tårtingredienser till L:s skolavslutning. Vi ingår i avslutningsgruppen och ska ta med tårta till skolan.

19 Hade med tygkassar till mathandlingen.

20 Ger Skutt maskrosor, kirskål och nate.

21 Vattnar uteodlingarna med vatten från regnvattentunnorna.

22 Lånat böcker på biblioteket.

Vad har ni gjort för att spara pengar den här veckan? =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Torsdag 5/6 - Onsdag 11/6
1. Skulle köpa Ipren och blev rekommenderad ett annat billigare märke, som dessutom har en skåra på mitten och är lättare att dela.
2. Kombinerade flera ärenden när jag ändå skulle in till stan, var bla på bibblan. Uselt utbud av sparböcker/familjeekonomi/simple living.... Men jag lånade flera böcker om enkel inredning, att ändra själv, inreda med saker från naturen osv.
3. Hade med mig en flaska bubbelvatten från vår soda stream, smaksatt med citronsaft, när jag gjorde mina ärenden. Ofta har jag med mig en frukt och/eller nötter om jag räknar med att bli borta lite längre.
4. Lagade mitt lilla växthus (som jag f.ö köpte på loppis från första början).
5. Var på loppis med min mamma. Fick en "spikmatta" som jag länge velat pröva.
6. Bakade till barnens skolutflykt, och de tog med saft i flaska.
7. Fixade fint på altanen med blommor, krukor och lådor vi redan hade (inventerade förrådet, och flyttade ut blommor vi haft inne. Våreld/höstglöd som vi satte om efter att ha fått julgrupper/blomsteruppsättningar i present).

Förutom det vanliga då med att göra matlådor till makens jobb, osv.

//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...