onsdag 25 juni 2014

Veckans sparade pengar

Vi har varit på minisemester till Göteborg och det blev dyrt. Vi trixade och fixade lite så vi kom undan lite billigare.
1 Handlade nästan gratis på Plantagen. En påse blomjord, en gurkplanta och en Magnumglass för 10 kronor. Jag hade ett presentkort på 100 kronor som jag fick när jag fyllde. Blomjorden hade jag när jag planterade växter att sälja på vårat garageloppis/skörde/plantmarknad i höst.

2 Pratade med 3 kompisar som också anmälde sina barn till barn bowlar gratis. Nu behöver inte vi betala för att L ska ha någon att spela med utan vi åker dit med kompisar.
3 Fick ett superpresentkort från ? på 100 kronor. Jag kommer lösa in det på Kolmården så Kolmården kommer att bli 100 kronor billigare. Alla bäckar små.

4 Sålt saker för 50 kronor.

5 Vi har inte handlat någon mat sen 10 dagars handlingen på Willys.

6 Vi hade med matsäck och åt på vägen ner till Göteborg och köpte ingen lunch eller fika på vägen.

7 Vi hade med en kylväska som vi höll kall genom att ta is från hotellets ismaskin och lägga i en påse som vi hade maten i.

8 Vi hade med korv och bröd som vi åt som lunch inne på Liseberg. Korven kokade vi i termosen som vi har den i när vi är på utflykt. Vattnet kokade vi i hotellrummets vattenkokare.

9 Vi tog med kaffepulvret från hotellrummet och varmt vatten i en termos och fikade med inne på Liseberg.

10 När vi åkte hem stannade vi på en Statoil mack och köpte lunch. Vi hade en rabattkupong på 100 kronor på Statoil så lunchen blev nästan gratis.

11 Vi parkerade bilen och lät den stå hela tiden när vi var i Göteborg. Vi gick dit vi skulle.

12 Eftersom barnbiljett till Kolmården kostar 299 kronor och man bara kan betala hela summan med superpresentkortet om man har ett så köpte jag ett eget superpresentkort på 200 kronor. Jag gjorde köpet via Gratisbio och fick 2400 poäng.

13 Maken handlade nästan gratis på Clas Ohlsson. Två kontakter till lampor som jag gjort och silikon för att laga akvariet för 35 kronor. Han hade rabattkuponger på 60 kronor.

14 Jag hade en bok som skulle tillbaka till biblioteket. Bybiblioteket har sommarstängt. Maken tog med boken och lämnade in den på sin lunchrast. Så ingen extraresa behövdes.

15 Vårat akvarium har läckt litegrann. Vi har lånat ett akvarium av makens syster och maken har lagat vårat med silikon. Ena kanten hade släppt lite.

16 Byrån som akvariet stod på blev vattenskadad. Maken har slipat och lackat om den så den ser som ny ut.

17 Jag har blivit med i ett nyhetsbrev hos Moneysavingmom och förutom spartips fick jag en ebok med freezer cocking tips. Jag funderar fortfarande på om once a month cocking verkligen fungerar.

18 Vi bodde på Scandic opalen när vi var i Göteborg. Jag har nått seccond floor där så vi fick två 50 kronors rabattcheckar och 20 % på maten i restaurangen.

19 S ska åka tillbaka till USA och vill ta med lite svensk godis och mat. Vi har redan börjat köpa lite. 10 av kexchokladerna vi vann ska hon ta med sig.

20 Har satt en sats fläderchampange som om det funkar som det ska ska drickas på nyår och på våran bröllopsdag. Vi behöver då inte köpa champange.

21 Handlat lite saker på kyrkans loppis. Jag skriver bara upp dom som vi skulle ha köpt på annat håll som sparade pengar. Musmatta till maken för 10 kronor. Var en ergonomisk. En konserveringsflaska för 10 kronor.

22 Fick en massa krukor av mamma.

23 Maken köpte 30 liter jordgubbar för 15 kronor/liter. På självplocket tar dom 38 kronor kilot = 19 kronor/liter.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

2 kommentarer:

Esbe sa...

Som vanligt får man gärna ta en titt i min blogg. Skrev om SEQR där också :) välkommen!

Anonym sa...

Två dåliga sparveckor här... En utlandsresa utan möjlighet att laga egen mat, t ex. När vi kom hem blev jag sjuk och orkar ingenting. Kurerar mig och väntar på bättre tider ;-)

Torsdag 12/6 - Onsdag 25/6
1. Sydde resår i äldste sonens shorts eftersom de var för stora i linningen.
2. Sydde resår i yngste sonens jeans eftersom de var för stora. När han provade jeansen (som han fått ärva av en kompis) gick knappen sönder. Jag sydde i en annan.
3. Lagade mellan-sonens ryggsäck.
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...