fredag 18 juli 2014

Ändrade planer

Nästa vecka skulle fönstersnubbarna komma för förhoppningsvis sista gången. Sista fönsterbytet ska äga rum - vardagsrumsfönstren. Efter det är alla fönster i familjen P bytta till nya fönster med aluminiumram och låga uv- värden. Dom skulle ringa innan så vi skulle hinna plocka ner alla blommor i fönstrena. En hel del. Bland annat min fina porslinsblomma som ringlar sig runt hela fönstret. Dom ringde på idag, lämnade dom nya fönstren här och ska komma tillbaka för att påbörja bytet imorgon. Så dagens planer blev lite ändrade. Förutom att plocka bort blommor, gardiner och annat så har vi plockat röda vinbär. Röda vinbärsbuskarna sitter nämligen precis under vardagsrumsfönstren. 8 liter blev det idag. Då sitter det kanske 2 liter kvar på buskarna. Som numera bara är två till antalet. Jag böt ju bort en för ett tag sen.
Ett besök på loppis blev det också. Synd att förstöra sin fredagsvana bara för att det ska komma fönstersnubbar. En ballerinaklänning till ett framtida projekt. En tröja till L. En ask full med saker att göra smycken av. L och hennes kompis gillar att göra smycken. Allt för 70 kronor. Barnkläder och barnskor kostar nämligen bara 10 kronor/styck.
L och S har varit och bowlat. 60 kronor kostade det eftersom L bowlar gratis och det kostar 60 kronor/person som inte bowlar gratis. 200 kronor kostar det i normala fall så en rejäl besparing i alla fall.
Ändrade planer kanske det blir i höst också. Grannen som jag hade garageloppis med ska ha nästa helg igen. Hon har lagt lappar i brevlådorna till alla grannarna så att det ska bli en granngrej av det hela. Med tanke på att det var så jag tänkte göra i höst så tvekar jag rätt rejält på om jag ska ha min garageloppis/ plantmarknad/skördemarknad i höst. Jag som har massor med älgörtsaft, annan saft och krukväxter som jag gjort iordning tills dess. =( 3,8 liter älgörtsaft blev det av satsen som jag satte för en vecka sen och silade av idag. Loppisgrejer är inte så mycket och det gick ju inte så jättebra så dom funderade jag på om jag skulle stå på ett riktigt loppis och sälja istället. Men vad gör jag då med alla krukväxter och all saft?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...