söndag 6 juli 2014

Fikadate och biobesök

Igår var familjen P till en bytarkompis till mig som blivit en riktig kompis och fikade. Det var jättetrevligt och vi fick träna skrattmusklerna mycket. Hon skulle ha en medeltidslänning av oss som låg med i en klädkasse som vi bytt till oss någon gång.
Vi fick välja ur hennes gebort lådor vad vi ville. S och L valde lite kläder
och jag valde lite grejer. Vi hade med sushi som värdinnegåva. Jag fick mammas sushikuponger och fick 2 men betala för en så jag fick också en sushilåda. =)
Duken, skålen och ljusstaken står nu på tvbordet.
L och en kompis till henne har varit på Draktränaren 2. Vi hade en biocheck och tog med gamla 3D glasögon så L betalade bara för godiset. Vet inte om det är glasögonen man betalar extra för men det verkade som det. Vi brukar få betala 30 kronor när det är 3D fast vi har en biocheck. Men idag behövde vi inte det. Nu spelar L och hennes kompis ett gammalt hederligt brädspel. =) Utan el och skärm. =)
Till efterrätt/mys igår kväll blev det hemgjord chokladpudding.
Lunchen idag var ärtsoppa gjord i tryck-kokaren så halva koktiden mot normalt. Jag gjorde 4 dubbel sats så den räcker till 3 gånger till.
När maken skjutsade L till bion åkte han och månadshandlade på Ica. 940 kronor kostade det. Då köpte han en platta juice för 60 kronor.
Och ost för 39 kronor/kilo. Fortfarande håller vi att vi bara ska köpa ost på extrapris. Jag börjar dock få slut på kaffe så jag måste kolla extrapriser igen.
Flädersaften är klar. Ett nytt recept som jag nog inte gör igen. Smakade jättemycket citron och ingen fläder alls knappt. Så får bli måltidsdryck i familjen P för sälja den som flädersaft kan jag inte göra.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...