torsdag 3 juli 2014

Fyndat, forskat och frågat

L har gratisbowlat genom barn bowlar gratis igen. Den här gången med en kompis till mig och hennes son. Jag läste fel på lappen om priser. Det kostade 160 kronor för student/ungdom och 200 kronor för vuxna. Vad det kostar om man har ett barn som bowlar gratis vet jag inte. För om jag betalar 200 kronor för en bana en timme och L bowlar gratis så bowlar ju hon inte gratis eftersom jag betalar 200 kronor för banan som hon och jag bowlar på. Efter bowlingen ville L leka hemma hos dom så S och jag skjutsade dit dom. Dom bor i en förort där det bor många olika nationaliteter. Det ligger en utlänningsaffär där också. Som är mycket billigare än den inne i stora staden enligt en jobbarkompis till mig. Så S och jag gick in för att reka lite.
Dom sålde pitaskal 3 paket för 10 kronor. När maken och jag precis hade träffats och flyttat ihop åt vi taco ibland. Vad jag kommer ihåg fanns det inga tacoskal att köpa i mataffären då utan jag köpte våra på utlänningsaffären. Sen sålde dom Cola. 3001 ml för 10 kronor flaskan. Mer rekande blev det inte den här gången men vi åker nog tillbaka dit igen. Colan var inte den godaste jag druckit men helt klart värt priset.
Jag blir så nöjd med mig själv när jag hittar nya sätt att spara pengar. =) Har eventuellt hittat ett sätt att få mjölkpulver till mer än halva priset. Torrjäst till en sjättedel av priset. Ska bara kolla upp lite mer saker innan jag avslöjar min nya källa. =)
Maken och jag vill ha en sak. Saken kostar massor med pengar men vi kan använda en sak vi har och komma undan lite billigare (om man räknar 9.900 kronor som billigare). Fortfarande en hel del över våran budget. Så jag slängde iväg en fråga till företaget om dom hade produkter som dom sålde billigare på grund av någon kund som ångrat sig, utställningsex eller liknande. Dom svarade att det hade dom och undrade vad vi var intresserade av. =) Det fanns två olika att välja mellan, men som sagt var eftersom vi redan har en sak som bara ska kompletteras så fick vi ett alternativ. Vi frågade om priset och om vad vi behöver mer för saker. Nu väntar vi bara på svaret så får vi se om det blir någon affär. Jag är lite kryptisk men jag vill ju inte att någon ska sno våran idé. Men jag vill ha sagt att frågar man inget så får man inget svar och svaret kanske blir bra. =) Ett annat sätt att få saker billigare är begagnat. Det kör vi oftast med och som jag skrivit förut är bara en handfull av våra möbler såna som vi köpt nya. Just den här saken är så pass ny att den inte finns att få tag på begagnad. Men det är en annan sak vi vill ha också som finns begagnad för 3000 kronor i en stad bredvid stora staden. Nypris är 20.000 och uppåt. Vi som snart ska åka på minisemester igen måste kolla igenom våra tillgångar efter det och hoppas att den finns kvar. För ett sånt erbjudande kommer nog inte igen tyvärr.
Flädersaft är gjord. Turkisk yoghurt är också gjord.
På posten kom den en ask tamponger från Reddville och en påse solcreme från Hawaiin Tropic.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...