onsdag 13 augusti 2014

Veckans sparade pengar

Det sparsamma livet går vidare. I något mer avslagen takt. Jag har fått spottsten igen. =( Inte nog med att det gör rätt ont hela tiden så ser man ut som om man har påssjuka eller är en hamster med välfyllt kindlager. Jag har haft det förut och vc gör inget. Det enda jag kan göra är att äta citroner och hoppas att stenen/stenarna lossnar. Sist blev det en cysta som jag fick gå iväg och tömma på öron näsa hals. Sprutan var enorm (jag skojar inte) och maken som var med som stöd fick sitta och molhålla mitt huvud så jag inte skulle rycka till och få in den i halsen.
1 Har inlett projekt äta ur frysen.

2 Handlat på Ica för 889,18 kronor. Mat som ska räcka 10 dagar + drickan till S avskedskalas.

3 Köpt två julklappar till S på rea och fick 30% rabatt.
4 L och S har shoppat nästan helt gratis. Presentkort och rabattkupong kallas det. =) Ridskor, kofta, haremsbyxa och en dvd film till L för 65 kronor.
6 Fick en skolväska till L gratis av en kompis. =)

7 La in en gratis annons i den lokala tidningen på att vi säljer lekstugan. Dom som var här och tittade har fortfarande inte hört av sig igen. Vi satte som deadline för oss själva i kväll så om dom inte hört av sig innan kvällen ringer vi nästa på listan. Har 4 till i kö som vill ha den.

8 Sålt saker för 100 kronor.

9 Jag ville ha en korg att ha återvinningen i. Vi har återvinningen i källaren men innan dess ligger den och väntar på att bli nerburen på ena köksbänken. Nu när vi bytt köksbänkar vill jag inte ha återvinning där. Sen blir det så mycket ibland att man får springa flera gånger. Jag efterlyste en korg på bytarsidorna men fick inget napp så jag köpte en. På Ica home. Jag kunde få den levererad med post till mitt utlämningsställe ( Ica) för 39 kronor eller så kunde jag hämta den på samma Ica för 0 kronor.

10 Lagat makens ena par med shorts.

11 Lagat en av mina toppar.

12 Tagit bort fläckar från 3 andra av mina toppar och räddat dom från Röda korsets deponi.

13 Gjorde om matsedeln lite och gjorde kyckling i ugn samma dag som jag tänkte baka.
14 Bakade krämbullar och kanelbullar av samma deg.
15 Fick lite saker gratis av Seqr. Tyvärr inte alla på bilden märkte jag när jag kollade igenom sms:n. =( Vi tog fel blåbärssoppa och bindor.

16 Köpte två ostar på extrapriset 29,90 när jag köpte Seqr varorna och fick ännu mer rabatt.

17 M köpte potatissalladen som vi ska ha på avskedskalaset på rabatt. 15 kronor burken, normalpris ungefär 25 kronor burken. Han köpte 3 burkar. Jag betalade.

18 Slänger alla nyhetsbrev på rabatter som kommer i min epost.

19 Köpte inget när jag jobbade torsdag kväll.

20 Morötterna växer så det knakar. I alla fall blasten. Skutt får morot varje kväll och han gillar bara blasten så det passar bra att det nästan bara är blast och ingen morot.

21 Plockat någon dl hallon till.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...