onsdag 20 augusti 2014

Veckans sparade pengar

1 Tömt en dammsugarpåse. Sydde ihop den istället för att häfta som jag brukar göra.

2 Skickade iväg maken att köpa en julklapp till S. Inte rea men en besparing ändå. Jag tänkte beställa den från nätet från en annan butik. Pris 120 kronor + 79 kronor i frakt. Maken gick till affären efter jobbet och betalade 140 kronor för den.
3 Fick gratis tacoskal och gratis öl på Ica maxi.

4 Handlat 10 dagars handling nummer 2 för augusti för 1061,04 kronor. Lite dyrare än väntat. Det är mat som ska räcka 10 dagar + det mesta till S avskedskalas.

5 Ena anledningen till att det blev dyrare än väntat var att det var jag och L som handlade. Maken köper bara det på listan. Jag hittade lite extrapriser som jag köpte. Nötfärs för 39,90/kilo - köpte ett kilo.

6 Köpte 3 blodpuddingar för 20 kronor.

7 Köpte 5 kartonger vispbar vaniljsås för 10 kronor/kartong. Till äppelpajen efter det kallskurna på S avskedskalas.

8 Fick reda på att installationen av värmepumpen bara kommer att gå på 3500 kronor istället för 6500 kronor som det stod på hemsidan var det lägsta beloppet en installation kostar.

9 Hade helt slut på dammsugarpåsar så jag beställde nya från dammsugarpåsar.nu. Jag gillar inte dom men hellre beställa än att gå till en affär och svettas över alla miljoner sorter som finns. Hur som. Jag valde halvårs prenumeration och får då påsarna för 75 kronor istället för 99 kronor.
10 Tänkte hemskänkt när S ville ta med något till sin arbetskollega sista dagen på sommarjobbet. Hade nötter, bananchips och torkad ananas i gömmorna.
11 Fått massor med kläder till mig och L. Stövlar och skor till L. Böcker och en handväska till mig.
12 Fick en hoppstylta till L.
13 Gjorde äppelkakor på hemodlade äpplen till efterrätt/fikat på S avskedskalas.

14 Kaffebryggaren gick sönder men vi hade sparat våran gamla i källaren så det var bara att hämta upp den.

15 Kalkade av den "nya" kaffebryggaren med citronsyra.

16 Laddat L:s mobil med Telia komplett halvårskort. Det gör att hon får ringa och smsa gratis. Hon får även 0,5 Gb surf. Jag har redan det idag.

17 Var rabatt på Telia komplett halvårskort. Ordinarie pris 999 kronor. Jag betalade 499 kronor.

18 Mina mediciner börjar ta slut. =( Mitt högkostnadsskydd ligger på noll  så nu får jag betala fullt pris. =( Tog i alla fall lågpris alternativet av Nexium och fick betala 156 kronor istället för 526,50.
19 Skördat pepparmynta, curryplanta, oregano och kamomill som nu hänger på tork i pannrummet.
20 Kokat 5 burkar (5 kilo) äppelmos.

21 Maken och jag samordnade ärenden för att spara bensin. Vi åkte på ett Facebook köp. Jag tänkte göra om en av dom till en julklapp men dom var så söta att jag kanske behåller dom själv och som dom är. 30 kronor för 3 stycken vilket är vääääldigt billigt. Tog ut paket och Biltema för att köpa knappcellsbatterier till bilnyckeln.

22 L:s bakdäck på cykeln har punka. Hon cyklar jämt hela tiden så det var väldigt olyckligt. Hon fick gå till skolan idag. Det är på gnällen att byta till nästa storlek på cykel. Så fort maken har gjort iordning cykel nummer två så får hon byta. Däcket hade torkat så maken köper ett nytt däck på Biltema för 59,90. På cykelaffären kostar dom minst 150 kronor.

23 Köpte inget när jag jobbade igår kväll.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...