tisdag 23 september 2014

Spökfestsfunderingar - ett rätt hemligt inlägg

Muffinsen är äntligen bakade. Jag behövde lite annat att göra än att sitta med näsan i boken hela tiden.
Dom blev goda (säger dom som vet, jag äter inte sötsaker längre). L och jag har bestämt att L ska ha spökfest igen. Det var flera år sen sist. Jag har tänkt ut världens bästa tema, vad kommer jag inte avslöja nu. Det blir fika som vanligt och då det vanliga + lite nytt. Ögonmuffins (tänkte spara några av muffinsen tills dess), spökmaränger och spindelpepparkakor. Nytt blir kattbajs och maskar. Jag funderar på om vi ska slå på stort eftersom vi inte haft spökfest på länge eller om den ska gå i sparsamhetens tecken. Å andra sidan valde L att inte ha något kalas när hon fyllde utan bjöd bara sin bästis på bio istället. Ska vi slå på stort är det lite saker som ska inhandlas från Amazon och leksaksaffären. Det kan bli hur stort och läskigt som helst.
I lördags kväll var jag trött på popcorn så jag gjorde brända mandlar. L älskar brända mandlar så jag och maken fick väl 3 var (då fick pappa och mamma ungefär halva satsen). Det var ju bra eftersom jag inte äter sötsaker. Fast jag fuskar ibland. ;)
Ena grannen har vindruvor. Jag fick ett skott av henne i våras. Hon har massor massor med vindruvor men dom äter inte vindruvor, dom gillar dom inte utan har bara plantan för den är fin. Så jag får ta alla vindruvor jag vill. =) Så jag tog två klasar igår. Dom var inte riktigt mogna.
Jag fick äran av Reddville att bli en av vipbloggarna den här månaden och ett fint paket kom idag.
Den här månaden samarbetade dom men RFSU och hur man motverkar kli och svid där nere. Om ni är kille eller inte intresserad av underliv och mens kan ni hoppa över närmaste stycket. Innehållet i paketet var: tamponger (jag använder inte tamponger men S gör eller så brukar jag skänka dom till kompisar). Intimtvätt och intimcreme. När jag har mens är det skönt att tvätta sig därnere och vanlig tvål är nono. Det tar bort slidans normala phvärde. Vagitorer och tabletter som förebygger och tar bort svamp. I samband med mens kan jag få kli och svid men det beror på att phvärdet har ändrats och inte på svamp. Som jag lyckligtvis aldrig har haft. Jag brukar badda med yoghurt eller äppelcidervinäger efter mens för att återställa phbalansen och då går det över. Det var även med en rabattcheck på 50 kronor.
Jag har funderingar på att byta bloggportal. Jag betalar ungefär 20 kronor/månad för att kunna sätta in så många bilder som jag vill i bloggen. En blogg som handlar om sparsamhet och hur man ska kunna dra ner på sina kostnader som man får betala för att driva går inte riktigt ihop. 20 kronor är inte mycket men det är 2 mjölklitrar och blir 240 kronor på ett år. 2400 kronor på 10 år. Jag lägger ut reklampauser väldigt sällan så jag får nästan inga inkomster på att ha bloggen. Dom färgade orden får jag betalt för om ni kära läsare trycker på dom. När jag länkar till något blir dom orden också färgade vilket kan vara förvirrande. I och för sig (beroende på hur mycket ni kära läsare trycker) så tjänar jag ungefär 700 kronor på ett år på dom färgade orden (som inte är mina länkar utan reklam). Vilket gör att jag går på plus även om jag får betala för att lägga ut bilder. Vad tycker ni kära läsare? Är det förvirrande med både reklamord och länkord som blir färgade? Ska jag byta bloggportal? Ska jag lägga in mindre antal bilder så jag inte behöver betala för att driva bloggen?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...