tisdag 2 september 2014

Tänkte till och sparade

Jag håller på och klurar på julklapparna. Bara 13 stycken kvar nu. Jag har kommit på dom flesta. L behöver jag två till till. Som jag inte har en aning om vad det ska vara. Mamma kom jag på en som jag tyckte jättebra men maken tyckte den var superdålig. Men så kom jag på några andra istället som jag tror kommer bli superbra. Jag som helst vill fixa 4 klappar/månad vill alltså fixa minst en till i september. Men så kom jag på om jag väntar till oktober kommer jag få rabatt på pappas ena och två av mammas. =) Sen är det rätt mycket ätbara klappar så det kommer behövas fixas fler julklappar i december än 4 stycken. Vilket gör att jag kan ta det lugnt ett tag till. Bara jag kunde komma på vad L ska få.
Två byten är också gjorda. Det ena var en sirapslimpa mot 4 kartonger med lite smått och gott. Oöppnade.
I det andra bytet plockade jag ihop lite smått och gott.
Jag fick en kaffepress och en sak som mamma ska få i julklapp.
Echinagard är gjord.
Rabarberdricka, rabarberpaj på resterna och päronsaft är också gjord.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...