måndag 6 oktober 2014

Veckans mål

Ytterligare en vecka med alla mål avklarade. =) Nästan. Djuraffären hade slut på stora spånpåsar och hade bara små spånpåsar. En påse räcker till halva Skutts bur. Maken fick då i uppdrag att åka till hästaffären i byn och köpa en spånbal. Vilket han glömde. Spånbalar är mer ekonomiska än stora spånpåsar från djuraffären så det var tur i oturen att det var slut. Vi brukade alltid köpa spånbalar förut men slutade med det av någon anledning.

Trädgården:
Fortsätta plocka physalis.

Titta om vinteräpplena i lekparken är klara och i såna fall plocka dom.

Grannen sa att jag var tvungen att plocka hennes vindruvor nu så plocka vindruvor. Det är massor av klasar. Nu vet inte jag om det är meningen att jag ska plocka alla. Är det det är det för många för att bara äta - kan man göra vindruvssaft? Vin är det för få till tror jag.

Sy:

Handling:
Handla 10 dagars handlingen på Ica.

Köpa presenter till såna som fyller i oktober - december.

Maken ska köpa spånbal annars kan jag inte byta på Skutt mer än en gång till.

Matlagning:
Baka läfsor att ha till matlåda när jag jobbar.

Övrigt:
Fortsätta lägga in etiketter på bloggen.

Åka till medicinska biblioteket och leta vetenskapliga artiklar.

Fortsätta lägga ut saker till försäljning.

Troligtvis åka till ABF:s bok och klädbytardag och byta lite. Om inte annat bara lämna in böcker.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...