måndag 13 oktober 2014

Veckans mål

Ytterligare en vecka med alla mål avklarade. =)

Trädgården:
Fortsätta plocka physalis.

Titta om vinteräpplena är klara och i såna fall plocka dom (dom var inte klara förra veckan).

Fortsätta plocka vindruvor hos grannen.

Sy:

Handling:
Göra 10 dagars handlingen på Willys och då eventuellt köpa Seqr varorna. Brukar skita i dom annars.

Handla salladskyckling och titta efter kotlettspill på Citygross. Har hört att dom säljer kotlettspill för 19,90/kilo. Är det bra bitar tänkte jag ha dom till att mala egen färs med.

Matlagning:
Koka jordgubbssylt.

Koka hallonsaft och restsylt.

Övrigt:
Fortsätta lägga in etiketter. Har gjort klart 2014 tror jag om jag inte missat något.

Fortsätta lägga ut saker till försäljning eller skänkes.

Fortsätta rensa.

Lämna in uppgift 4 i min kurs i vård av äldre. Är en gruppuppgift men min grupp vill inte svara på pm så vet inte om dom hoppat av. Så jag måste pma en lärare och fråga.

Åka till bytardagen för vintersaker och lämna in lite skidor, pjäxor och kanske skridskor. Kanske fynda något också.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...