måndag 27 oktober 2014

Veckans mål

En vecka med alla mål avklarade. =) Sista veckans mål på ett tag känns det som i alla fall. Trädgården börjar gå ner i vila så den kategorin kommer försvinna. Sy gör jag inte så värst ofta mer än att jag försöker laga trasiga kläder en gång i veckan. Matlagning mat lagar jag ju varje dag, bröd bakar jag när det behövs. Jag funderar dock på att köra en lätt variant av once a month cooking. I veckan märkte jag att jag planerat två ugnsrätter dagarna efter varandra. Det som kostar är att sätta på ugnen. När den väl är på drar den inte lika mycket. Det är därför jag bakar två eller fler sorters matbröd när ugnen väl är på. Det jag funderar på är om jag ska laga alla ugnsrätter för veckan på t ex söndagen så det bara är att värma när det ska ätas sen. Handling där handlar vi nästan bara maten vilket vi gör var tionde dag. Övrigt just nu är det rensa, sälja och plugga som tar upp all övrig tid. Rensningen börjar gå in i sluttampen vilket betyder att försäljningar och byten kommer försvinna också. Dessutom hände en sak igår kväll som gör att jag starkt känner för att gå ur bytessidan. Jag hade lagt ut gardinstänger som byte. 3 stänger mot ett paket ljus/stång = 3 paket ljus. Det ville komma en igår kväll. Han kom rätt sent så jag var redan i pyamas så maken skulle sköta bytet. Då blånekar bytaren och säger att det var skänkes och maken som varken visste ut eller in lät honom få dom utan byte. Jag hade dock sagt till maken att det var ett byte mot ljuspaket.

Trädgård:
Det finns vinteräpplen kvar med eftersom det är lov vill jag inte gå dit och plocka så jag ska plocka mer nästa vecka. Jag tänkte fylla en banankartong till.

Sy:

Matlagning:
Baka långpannebröd.

Göra tårta till spökfesten.

Göra maränger till spökfesten.

Göra andra kakor till spökfesten.

Handling:
Handla 10 dagars handlingen på Coop.

Övrigt:
Fortsätta lägga in etiketter. Jag är klar med 2012 nu. Jag skrev mest om vardagliga saker på den tiden så blir inte så mycket som blir etiketterat.

Fortsätta rensa.

Fortsätta lägga ut saker till försäljning och byten.

Fortsätta med den sista uppgiften i den här delkursen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...