torsdag 30 oktober 2014

Veckans ut

Antalet utsaker slår i taket i antal den här sista veckan i otroligt ordningssamma oktober. Som jag skrivit förut så tror jag inte att vi har mer saker än vad genomsnittet har. Troligtvis mindre eftersom vi nästan aldrig shoppar.
Nästan alla grejer som var kvar sen vårat garageloppis i somras är inlämnade till skänkesträffen som var förra veckan. Vi kapitulerade dessutom. Maken mötte dom som ville ha våra skänkesgrejer inne i stora staden. Jag har dessutom börjat rensa så smått igen fast jag sa att jag inte skulle. Badrummet är helt rensat t ex.
Maken har också varit en tur till tippen med lite smått och gott.

Ingen egentligen utsak men en sak mindre att göra något åt. Jag är medlem i Naturskyddsföreningen. Med jämna mellanrum (rätt ofta) får jag pappersutskick från dom med diverse reklam och saker som dom vill att jag ska stödja. Det blir en hög till återvinningen och ett kuvert till brasan varje gång,. Jag har nu mailat Naturskyddsföreningen och dom har lagt till en pappersspärr på mig. =)

26 olika glassformar sålt.

Bytt bort 20 böcker.

7 böcker gett bort.

4 leksaksförvaringar gett bort.

8 par med skor gett bort.

1 banankartong full med L:s gamla leksaker gett bort. Minst 50 stycken. Mycket smågrejer som MacDonalds.

1 banankartong full med köksgeråd som S fick från torpet men hade dubbla eller tredubbla uppsättningar av gett bort. Också minst 50 saker.

Sålt en matta.

Gett bort ett par tofflor.

Gett bort en radio.

Gett bort en hoppstylta och ett par inlines.

Gett 4 leksaker till en kompis.

Gett bort 4 spel.

Gett S elelement som vi inte behöver ha längre eftersom vi har värmepump i källaren med nu, till en kompis.

Gett bort 5 pärmar.

Lagt 3 syltburkar som jag sparat för att göra om till krukor om jag behöver fler lagda i återvinningen. Har så mycket krukor att jag kan skänka dom med.

Sålt en poncho.

Gett bort 10 hårsaker.

Slängt 6 hårsaker (tofsar utan resår)

Gett M en hållare med 6 köksredskap.

Gett M en flaska hårgelé.

Gett M en diskborste som legat i diskskåpet jättelänge. Inte använd. Jag använder en diskborste från AlfaLaval som jag haft hur länge som helst. Jag vet såna som haft sina i 10 år.

Slängt 5 av makens rakhyvlar. Han sparade dom av någon anledning men rakar sig aldrig med dom. Han har rakapparat. Maken gick med på det.

Slängt bland annat en fågelbur, en dammsugare, en plastlåda, en golfvagn och en hel del annat på tippen.

Slängt en av mina bhar. Jag har lagat den flera gånger i ena bygeländen. Men efter ett tag letar den sig ut igen och gnager sig in i huden.
Gett en hög med tyger och jeansbyxbitar till Röda korsets deponi. Minst 10 olika bitar.
"Gett" bort (egentligen byte men bytaren blåljög för maken och sa att jag lovat att han skulle få det som skänkes) 4 gardinstänger, 4 ändknoppar, 4 upphängningsgrejer och minst 20 ringar.

Sålt 3 par lösögonfransar (oöppnade).

Summa: 270 saker.

Ett bra avslut på otroligt ordningsamma oktober. =) Jag kommer fortsätta med utlistan ett tag till. Även om det inte kommer försvinna lika mycket grejer eftersom jag är i stort sett klar med rensningarna. Jag har dock en hel del saker tingade som står och väntar på att dom nya ägarna ska komma och hämta dom.


1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att bli av med så mycket saker som man inte behöver! Bra jobbat!/ Tina

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...