onsdag 5 november 2014

Veckans sparade pengar

Som börjar med två punkter som jag glömde förra veckan.

1 När L och jag var på ärenderunda och åkte till Coop och Jysk åkte vi till Plantagen också. Där köpte vi en prydnadspumpa som vi gjorde pumpagubbe av.

2 Coop hade erbjudande på filmjölk för 5 kronor/liter så vi köpte 3 liter.

3 Sålt saker för 146 kronor.

4 Postade saker till S och Traderaförsäljningar i vadderade kuvert som jag fått på posten och sparat.
5 L och jag har sett på Barbie Svansjön gratis via Viaplay.

6 L hade brist på ritpapper och vi hade ett överskott av skrivblock. Både såna man köpt som är linjerade eller rutade på båda sidorna. Och reklamblock som bara är linjerade/rutade på ena sidan. L fick en hög med såna och kan då rita på baksidan av dom.

7 L och jag åt rester till torsdag lunch. Jag åt pannkakor sen tisdag lunch (då vi bjöd våra kompisar på pannkakslunch) L åt fiskbullar och potatismos sen onsdag kväll.

8 Gjort tårtbotten till L:s spökfest.

9 Gjort maränger till L:s spökfest.

10 Bakat långpannebröd.

11 Gjorde tårtbotten, marängerna och långpannebrödet samtidigt för att spara elen. Det som kostar är uppvärmningen av ugnen.

12 S har en 120 säng. Hon har ett lakan som passar till 120 sängen. Dom andra lakanen kan man ha i sängen men dom lossar lätt från kanterna. Resårlakan pratar vi om nu. Det passande lakanet börjar bli slitet. Så ett nytt är inhandlar. Köpt begagnat (oanvänt, tänk vad folk köper och sen inte orkar gå tillbaka med det till affären) för 50 kronor.

13 I lakanet i nummer 12 ingick ett lakan till. Ett till en dubbelsäng som jag inte ville ha. Min kompis ville ha det. För att vi inte skulle bjuda över varandra så bjöd bara jag (det var ett säljes med bud). Vi delade sen på vinsten så jag betalade bara 25 kronor för lakanet.

14 Bytt till mig över 70 stearinljus. 4 olika kartonger med olika mängder ljus i.

15 Köpt L:s nästa onepiece för 60 kronor. Begagnad vad annars? L älskar sin onepiece och vill ha den jämt.

16 Är en man tager vad man haver. När jag gjorde renskavspannan till söndag middag hade vi slut på frysta ärtor. Jag rensade ut ärtorna från en öppnad förpackning sommargrönsaker som vi hade.

17 Bytt till mig tvättmedel. Ett storpack Spar.

18 Lagat en av mina trosor.

19 Lagat en av mina tunikor.

20 Lagat L:s ena vinterjacka.

21 Fick ett skavsårsplåster från Salvekvick för jag mailade dom och var en av dom 1000 (eller var det nu var) som mailade först.

22 Fick en kaffepåse gratis från?


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...