onsdag 26 november 2014

Veckans sparade pengar

Kortaste listan hittills. Det sparsamma livet rullar dock på som vanligt. Vi har ju sakerna som vi alltid gör. Vattenmätaren är bytt till en ny så nu står vattenmätaren på 0. Jag springer och kollar den hela tiden och tänkte kolla hur lång tid familjen P kan stå kvar på 0. Vi har inte shoppat något (om man inte räknar mattan som jag velat ha i flera år och nu fick tag på begagnad för 50 kronor), inte åkt en massa med bilarna (den röda bilen har mest stått), inte köpt färdig mat.
1 Jag hade några äpplen som började bli skrumpna och gjorde äppelpaj på dom.

2 Sålt saker för 100 kronor.

3 Sagt upp prenumerationen av Kloka hem. Jag gillar inte deras trick med dubbelnummer som bara är 18 sidor mer än det vanliga numret.

4 Vi har 5 olika sorters tygservetter. Jag brukar ta fram dom vid kalas för att slippa köpa engångsservetter men mellan kalasen brukar dom bara ligga i skåpet. Nu har jag börjat duka med tygservetter till varje måltid. Det känns mycket lyxigare. =) Visst det blir en del mer att tvätta men det går åt mycket mindre hushållspapper.

5 Bytt till mig ett paket ljus.

6 Gjort en present till mamma av saker som jag redan hade hemma. Hon sa att hon ville ha en sån.

7 Skrivit ut en helt gratis familjealmanacka här. 

8 Maken har klippt sig själv.

9 Lagat ett par av L:s strumpor (igen, hennes fötter äter strumpor).

10 Tackat nej till en telefonförsäljare som ringde och ebrjöd mig helt gratis (bara frakten tillkom) hälsokostpreparat. Han kunde inte fatta att jag tackade nej till något som var gratis. Och tjatade i flera minuter om varför - sen blev jag förbannad och sa att det var min ensak, sa hejdå och slängde på luren.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

1 kommentar:

Anonym sa...

En annan sida att skriva ut gratis almanacka från är Graphic Garden.
http://www.graphicgarden.com/
Just nu håller hon på att göra 2015 års almanacka.
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...