onsdag 3 december 2014

Veckans sparade pengar

En längre lista igen. =)
1 Plockat äpplen i lekparken som vi har och äter av. Vi har en kartong med plockade äpplen i garaget som vi ska börja äta av när det inte går att plocka ute längre.

2 Sålt saker för 350 kronor.

3 Köpt 2 julklappar på extrapris. Ordinarie pris 110 kronor/kilo. Vi betalade 99 kronor/kilo.

4 Handlat 10 dagars handlingen på Citygross (maken skötte handlingen efter jobbet och han vill inte handla på Coop) för 641,97 kronor. Vi slog då på stort och köpte 10 2 liters läsk för 99 kronor. Det betyder att handlingen i november inte gick på 2000 kronor utan gick på 2058,09 kronor. Nu är det jul och då går maten alltid på mer eftersom vi firar hemma hos Familjen P. Så målet med max 2000 kronor mat blir nu framflyttat till januari.

5 Eldat kalla dagar.

6 Tappat upp vårens sats av granskottsirap (världens bästa hostmedicin).

7 Det var en bok som jag "bara måste ha". Jag köpte den via Gratisbio och fick poäng.

8 Jag fick studentrabatt och fick boken 7 kronor billigare.

9 Jag hade en annan kod så jag fick gratis frakt.

10 Skrev ut en massa artiklar till skolan på jobbet.

11 Handlade inget när jag jobbade fredag - söndag kväll.

12 Fick 4 julstolsdynor av mamma.

13 Det var dags att beställa mina magmediciner igen. Jag valde det billigaste ersättningsalternativet och sparade 359,75 kronor.

14 Jag fick fri frakt och eftersom jag beställde vid datorn hemma sparade jag även bensinen.

15 Eftersom jag äter 3 mediciner dagligen har jag köpt rätt mycket inom högkostnadsskyddet (inte helt gratis än) men jag fick medicinerna 390,50 kronor billigare i och med högkostnadsskyddet.
16 Gjort eget Bregott. Vi glömde köpa det på Citygross sist.

17 Körde bakmaskinen när jag inte hann baka bröd i helgen eftersom jag jobbade.

18 Gjort ny gurkmajonäs.

19 Lagat ett örngott som gått sönder.

20 Lagat ett par av L:s strumpor (igen) och ett par av makens strumpor.

21 Använt tygbindor.

22 Gjort en hemlig boklåda till L av böcker vi hade över och en skokartong jag fick av mamma. Jag fick en kartong till en låda till mig med men böckerna vi hade över tog slut. Kom på sen att böckerna nog skulle ha varit lika höga för bästa resultat. Man lär så länge man lever.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...