onsdag 18 februari 2015

Dålig morgon - trevligare kväll

Maken fyllde år så jag hade massor att göra. + att jag låg efter i skolarbetet och hade en massa plugg att göra också. Det var dessutom dags för Popcorns andra vaccinering och jag som missade att det fanns drop in varje dag bokade en tid. 8.40 på morgonen.
Kanske inte roligaste tiden eftersom vi har sportlov men med en morgonpigg hund så blir det dåligt med sovmorgon ändå. Dessutom blev resten av dagen fri till alla andra måsten. Trodde jag. Popcorn fick en allergisk reaktion på sprutan. =( Hon fick klåda och hennes ögon svullnade upp och blev som springor. Veterinären sa inget alls om biverkningar men jag lyckades läsa mig till att det var vanligt och att man därför får stanna kvar 30 minuter efter vaccineringen (fick inte vi). Med resultatet att Popcorn gick runt och gnällde, gnällde och gnällde ännu mer. Om det inte gick över på några timmar skulle man kontakta veterinären. Till slut lyckades hon somna i alla fall. Övertrött efter att ha varit vaken sen 6:45. Hon brukar bara vara vaken två - tre timmar och hade då varit vaken betydligt mer. När hon vaknade var svullnaden nästan helt borta och hon var sitt vanliga glada jag igen.
Makens morgon började bättre. Han fick en gratis hotellfrukost av mig. Best western delar ut 100 hotellfrukostar/dag. Här. Jag som älskar hotellfrukostar hade gärna följt med men med en liten busig valp så gick inte det. Eftersom han fyllde blev det en trevlig morgon som han uppskattade mycket. Kanske en tradition? Fast jag får betala nästa gång (det kan det vara värt).
Alla hjärtans dag var trevligare. Det blev ett litet eftermiddagsfirande. Maken och L var på kalas hos makens syster. Vi ville inte ta med Popcorn så jag och hon var hemma. M kom också och fikade. Jag garnerade muffinsen som vi åt.
Jag fick 2 flaskor vin av maken. Det var flaskorna jag ville ha till ljusstakar så maken fick dricka upp vinet. =) Presenterna från mig var: Hälge prenumeration till M. Min Häst prenumeration till L. Fiskejournalen prenumeration till maken. 200 kronor till S.
Av M fick vi krokusar och en ask med jordbubbar. Av mamma och pappa 500 kronor.
Kvällen efter vaccineringen blev desto trevligare - kalas. =) Popcorn tyckte också det var kalas. För hon fick vara i vardagsrummet där hon bråttades med lammskinnet och rullade runt i sittpuffen. Vi bjöd på paj och pizza. Jag glömde ta kort på pizzan. Det var två stycken. En med skinka och ananas. En med skinka och champinjoner. Hemgjord pizza såklart.
Till det serverades salladsbord. Hembakade frallor med smör och ost. Rökt skinka.
Efterrätt var kaffe och tårta. Fylld med jordgubbsgrädde och jordgubbsmousse (gratis från dr Oetker).
Presenten från oss var en mediaspelare som gör om våran tv till en smarttv. Köpt på mellandagsrean. =)  Förutom frukosten då. ;)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...