lördag 28 mars 2015

Gratis är gott men det blev dyrt ändå

Det fungerade jättebra med det hemgjorda maskindiskmedlet. Det diskade nästan till och mer renare än det vanliga köpte medlet. =)
L och jag tog en tur till det stora köpcentret på andra sidan stora staden för lite seriös gratisshopping, mammadottermys och seriös annan shopping. En hel del affärer åkte vi till då det sparar bensin.
Första stoppet var Ikea där vi köpte ramar till L:s förhoppningsvis snart nytapetserade rum. Det var en ram till som var större, när vi kom hem kom vi på att vi vill ha den lika stor som den andra ramen så nästa gång L har travskola ska maken byta den. I den stora ramen är planschen jag köpte till L för 75 kronor (+ frakt - 35 %). I den andra ramen är det autografer. Markoolios som L fick när vi träffade honom. Lisen Bratt Fredriksson som var den hemliga presenten. Jag skrev till henne och undrade om hon kunde skicka sin autograf till L och det kunde hon. =)
Andra stoppet var Willys där vi bara köpte en helt gratis ketchupflaska som var en av gratisvarorna som Willys + kunder fick välja på.
Tredje stoppet djuraffären. Flytväst och bilsele till Popcorn stod på inköpslistan. Den selen vi ville ha var slut med personalen tog fram en annan som kostade 270 kronor mer än det vi tänkt oss från början. Tillsammans med hö, hirskolvar, mygglarver och Popcorn godis så landade djuraffären på 1000 kronor (gulp). Bilselen visade sig vara för stor så maken ska byta den nästa gång L har travskola.
Fjärde stoppet Lågprismagasinet. Där köpte vi bara helt gratis servetter som jag hade kupong på.
Femte stoppet leksaksaffären. När vi gick in på det stora köpcentret stod dom och delade ut en häfte med rabattkuponger som gällde på det stora köpcentrets flera affärer. Leksaksaffären var med så L fick sin älskade Tandlöse 25% billigare. Hon betalade med presentkort som hon fick när hon fyllde. L älskar Draktränarna och mest Tandlöse så ett bra köp.
Sjätte stoppet var HM där vi köpte trosor, strumpor, bh:ar och en topp som L ska ha på skolavslutningen gratis med presentkort. HM var inte med i rabatthäftet tyvärr. När vi kom hem såg jag att det var push up bhar och det vill jag inte att L ska ha än så dom får maken lämna tillbaka.
Sjunde stoppet var fika på Espresso house. Helt gratis. Kaffet fick jag gratis för jag laddade ner deras app, resten betalade jag med presentkort.
Åttonde och sista stoppet var Coop där det blev mer gratis Pedigree och Dentastixs. Där fick man en dispenser till serla hushållsark gratis vid köp av två förpackningar hushållsark, så det köpte vi. Vi köpte även två kladdkakor. Två för 40 kronor och 500 poäng/kladdkaka ger massor av poäng som lönar sig i längden. Även om det hade blivit billigare att göra kakan själv. 500 poäng motsvarar 500 kronor.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...