söndag 8 mars 2015

L:s kalas och mer gratisshopping

L:s födelsedag och släktkalas gick av stapeln igår.
Jag återupptog en gammal tradition
och serverade 7 sorters kakor (jag räknar bullarna som en kaka).
Sen var det såklart tårta. Vi köpte dr Oetker tårtmousse med jordgubbssmak och hade som fyllning på ena botten. Den andra botten hade vi jordgubbsgrädde på. Det rosa på sidorna är resterna av jordgubbsmoussen som jag blandade med resten av grädde och spritsade på.
Presenterna från oss var som skrivet var: en surfplatta, nya tapeter och ett överkast. Hon fick också en flaska ketchup som plojpresent. L älskar ketchup och kan äta det till allt. Hästplanschen och den fortfarande hemliga presenten har inte hunnit komma på posten. På bilden är överkastet och kuddarna L och jag köpte gratis från Jysk.
Idag tog jag och L en tur till Coop för lite gratisshopping. Vi hade kuponger på yoghurt. Pedigree och mer Rinkebyjuice också men det hade inte vårat Coop. Så dagens helt gratis och nästan helt gratis shopping blev: Ostbågar hade Coop på extrapris och jag hade en köp 2 betala för 1 kupong. Kupongen täckte båda påsarnas värde så fick båda helt gratis. Sagolikasoppa sålde Coop för 25 kronor för två och jag hade en smskupong på en gratis soppa värd upp till 25 kronor så jag fick båda helt gratis. Pauluns flingor var genom appen Klipster och också helt gratis. Belvita kexen och juicerna hade jag rabattkuponger på 15 och 8 kronor på så dom fick jag betala. Om man samlar 5 Brämhults korkar och skickar in får man en gratis juice. Så korkarna ska sparas när juicen är slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Brämhults juicepaket återanvänder jag som saftflaskor...både ta med och frysa i//Monica

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...