tisdag 24 mars 2015

Mattlagare och tvålgörare

 Popcorn har tuggat sönder mattan under köksbordet.
En stor tossa har lossat. När vi hade mitt kalas i lördags trodde gästerna att det var en stor råtta eller annat djur som var under mattan. Mattan är sen vi hade sommarstuga när jag var liten så den är över 40 år men är annars hel och fin.
Så jag har försökt att laga mattan. Jag använde lim som jag limmade och tryckte så gått det gick. Inte i nyskick direkt men inget hål och inget dött djur.
I julklapp av maken fick jag refillbara värmeljuskoppar. Värmeljusen man ska köpa till kostar dock skjortan. Jag använder mina stenljus och rapsolja istället.
På posten kom det en rätt stor påse hundmat till Popcorn från tuggmästaren. Hon gillar dom så jag ger henne som istället för godis. Funderar på om jag ska köpa blodpudding och torka till godisar och ge henne.
Den flytande tvålen är snart slut så jag har en ny sats på gång. Den ska stå tills imorgon nu. Hur jag gör se här.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...