lördag 21 mars 2015

Mycket kalas blir det

Nästan alla i familjen P fyller februari - april. Idag var det dags för kalas igen. Nu var det min tur.
Jag tänkte bjuda på kakkalas idag med eftersom vi har en massa kakor över sen L:s kalas. Men så ångrade jag mig och gjorde smörgåstårta. Det som brukar kosta mest när man gör smörgåstårta är bottnarna men det gjorde jag egna. Den ena var fylld med leverpastejkräm och skinkost.
Den andra med leverpastejkräm och räkost.
Tårtan fyllde jag med jordgubbsgrädde och chokladmousse. L sa att jag gör världens godaste tårtor och eftersom hon åt tre bitar så tror jag henne.
Presenterna var bra och bara sånt jag önskat mig. En hundbok och en trisslott av maken och L. Olika ostar av M. Ett presentkort på stora stadens köpcentrum och en bukett tulpaner av svärmor och svärfar (nu kan L och jag fortsätta lyxfika gratis på Espresso house). 500 kronor, en bukett tulpaner och trisslotter av min morfar. En jättefin blomma av makens syster. En korg med mat, en bastuhink, 500 kronor, ett skohorn i metall, en manuell hjulvisp, en manuell köttkvarn och en gjutjärnsgryta av mamma och pappa.
Jag är medlem i Plantagens medlemsklubb så jag fick 12 rosor av dom i present. Vi kom på att vi glömt köpa lättöl till smörgåstårtan så maken tog en sväng till Ica. Plantagen ligger bredvid så han gick dit också.
På Ica fick jag en gratis brietårta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
//Ingela

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...