fredag 6 mars 2015

Tur som en tok

Vi ville ge L en omtapetsering av hennes rum i födelsedagspresent. Räkningarna översteg dock inkomsterna med en hel del tusenlappar så det blev inte så .... trodde vi. En av stora stadens färgaffärer sålde ut lagertapeter för 10 kronor/rulle så maken och jag styrde bilen dit igår. Alla tapeter till L:s rum och 5 liter tapetklister för 166 kronor. =)
+ en gratis provburk med svart färg. Jag gjorde ett färgtest för jättelänge sen och då fick man en gratis provburk som jag inte hämtat ut förens nu.
Bredvid tapetaffären låg Granngården där jag hade en rabattkupong på 50 kronor. Popcorn hade dessutom slut på godis så vi handlade det och grisöron också. För 17 kronor. =) Popcorn har redan en apa som hon älskar, den är tjockare och pep innan hon bet sönder pipfunktionen. Den här är platt och prasslar när man rör den. Vilket hon älskar. Den var dessutom på 70% rabatt.
L fyller år imorgon och istället för "barnkalas" valde hon att gå på bio med en kompis. Big Hero 6. Lånad bild. Vi bjöd kompisen också. Gratis biljetter (företagsbiljetter) + gratis snacks (boiopresentkort) + gratis 3D (vi tog med egna glasögon). Gratis är gott.
När L var på bio passade maken på att handla 10 dagars handlingen på Ica. 30 % på allt frukt och grönt. 634,69 kronor gick handlingen på. Då är det mat som ska räcka i 10 dagar + saker till kalaset imorgon. Den här månaden stundar två kalas + påskbord. Våran matmånad sträcker sig från den 7 - den 7. Så för att inte maten ska kosta multum (mer än max 2500 kronor, helst max 2000 kronor) så kör vi med en äta ur frysen månad.
Det sista är bakat till 7 sorters kakbordet imorgon. Bullar och rulltårta.
När vi äter taco blir det oftast en massa olika grönsaker, ibland ost och färs över. Det sparar vi i olika skålar. Är det för många skålar räcker inte mina beeswrap så jag har gjort fler. Jag använde en kökshandduk som jag hade över. Blir det färs och ost över gör vi ibland restpizza av det dagen efter. Salladen blir just sallad.
När L och jag hade våran nästan helt gratis shoppingdag så köpte vi en äppellåda på Ikea. Jag har en mindre men har velat ha en till till Popcorns grejer. Alla lådor som jag har sett har kostat multum. Den på Ikea kostade bara 59 kronor. Jag fick ju tillbaka 220 kronor i kontanter på presentkortet. Det var rätt stora mellanrum mellan brädorna och Popcorn försökte få ut grejerna där. Så ett innefoder är sytt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...