onsdag 4 mars 2015

Veckans sparade pengar

En lång lista igen. =)

1 Det var dags att beställa nya mediciner. Maken skulle till apoteket i annat ärende (kommer längre ner) men jag valde att beställa mina läkemedel. Maken får annars ta ut dom med. Jag valde lågprisalternativet på Nexium och sparade över 200 kronor.

2 Har så hög förmånsrabatt att jag fick 657,12 kronor i ytterligare rabatt på medicinerna.
3 Maken handlade på lite affärer på det stora köpcentret på andra sidan stora staden när L hade ridskola (hon har bytt till den på andra sidan stora staden). På apoteket hjärtat fick jag en helt gratis baby box som maken hämtade ut. Det vi behöll i den var: topsen, 2 paket plåster, en flytande tvål och 2 paket med våtservetter (la vi i bilen).

4 Andra stoppet var Jysk där allt också var helt gratis.Först köpte maken ett erbjudande. En för 229 kronor eller två för 349 kronor. Han köpte två som M ska få när han fyller.

5 Han köpte även en duk till mig. En rödrutig som jag önskat mig jättelänge. Vi hade två rabattkuponger så vi fick 10% på köpet. Vi hade en rabattkupong på 100 kronor också men maken tänkte fel så vi fick bara 54 kronors rabatt.

6 Nr 4 och 5 betalades med ett presentkort som jag hade.
7 Handlat tiodagars handlingen på City gross. Gick på 424,30 kronor - bindor för 26,50 så maten gick på 397,80 kronor. Vi lyxade då till det och köpte både chips och godispåsar. 2144,31 kronor har maten i familjen P gått på i november. En alldeles för hög summa. Speciellt som mitt mål är att inte handla mat för mer än 1500 kronor/månad. Får skylla på makens kalas.

8 Hade en kupong på 10% på City gross så fick 51,58 kronors rabatt.
9 Köpte gratis Felix soppa och gratis Rinkeby juice på City gross.
10 Jag gillar inte ljusa nederdelar. Jag använder aldrig ljusa nederdelar. Jag hade en vit byxa som jag aldrig använder. Så jag färgade den svart ihop med makens skjorta som han också ville ha svart + en del saker som behövdes svartas till lite.
11 L fick gratis meal på MacDonalds för hon fyller år snart och är med i Ronald MacDonald klubben.
12 L och jag handlade gratis kuddar + nästan gratis duk på Jysk.

13 Vi handlade gratis plåtburk och tvålkopp på Lagerhaus.

14 L valde lera som present av BR för hon snart fyller år och är med i BR klubben.

15 Jag fick tillbaka 220 kronor i kontanter på Ikea. Maken köpte fel i onsdags, han betalade då med presentkort. Efter att jag köpt rätt (som blev billigare) blev det alltså pengar över i handen.
16 Vi har köpt gratis Rinkeby juice, Yoghurt kvarg, Pedigree foder, Dentastixs, Sagolika nyponsoppa och yummiefrutti på Coop.
17 L och jag fikade gratis på Espresso house.
18 Vi fick en korvtermos från Lithells för jag skickat in kvitton på Lithells korv.

19 Bytt till mig ett överkast som L ska få när hon fyller.

20 Köpt en hästposter som jag fick 35 % rabatt på för jag anmälde mig till nyhetsbrevet (den var på rea så 75 kronor kostade den + frakt) som jag ska rama in om jag lyckas få tag på en bra ram och ge L när hon fyller.
21 Bakat 5 sorters kakor samtidigt för att spara ugnsvärmen. Sen fick jag slut på margarin.
22 Bakat långpannebröd och sirapslimpa.
23 Bakade en kladdkaka när en kompis skulle komma på fika/hundlekdejt/byte. Bakade kladdkakan och matbrödet samma dag för att spara på ugnsvärmen.

24 Lagat två av L:s strumpor.

25 Satt in en gratis grattisannons till L i den lokala tidningen.

26 Fick massor av hundkläder, sele och halsband av min bytarkompis. Ibland ger jag henne saker och ibland ger hon mig saker så det burkar jämna ut sig i det långa loppet.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du hinner med så mycket trots att du både jobbar och pluggar.
Denna veckan har jag sparat pengar genom att sy 4 muddjeans till mina barnbarn av gamla jeans och tröjor jag hade hemma. Kokat kräm och saft av plommon från frysen. Annars inte så mycket mer.
/EJA

Oslofru sa...

Åå så mycket god fika, nu blev jag sugen på att baka nåt :D

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...