onsdag 18 mars 2015

Veckans sparade pengar

Först svar på en kommentar. Jag köper nästan aldrig färdigmat av typen Findus eller Felix matlådor. Dom enda gångerna jag köper dom är om jag får dom gratis.

1 Rivit ost av ostkanterna i frysen och fryst om i småpåsar.
2 När L var på ridning passade maken på att handla lite gratissaker på Coop. Pedigree, dentastixs, yoghurt och rinkeby juice.

3 Jag använde earnd it för första gången och skickade in kvitto på Rinkeby, yoghurten och valde Pedigreen som valfri vara så fick tillbaka pengar fast vi handlade gratis. =)

4 Han gick även in på BR och hämtade en bok om hur man blir en ninja gratis. Det skulle ha varit en gratis film också men dom var slut.

5 L skulle till tandläkaren mitt i skollunchen så maken och hon gick till en av stora stadens restauranger och åt lunch. Vi hade en kupong ät 2 betala för 1. Så för 69 kronor åt maken pytt i panna, dryck och sallad. L åt pannkakor, dryck och sallad.

6 L hade vuxit ur alla sina skor. Jag shoppade "nya" skor i källaren.
7 Maken gillar inte att köpa för mycket gratissaker. Så jag tog en tur till Ica och köpte lite gratissaker jag med. Angusbiff genom Findusklubben. Quorn som jag vann. Baguette som var min gåva från Ica. 27 äppeljuice. Kostade 1 krona/styck och jag hade en storköpsrabatt på 30 kronor så jag fick dom gratis.

8 L och jag åkte på en ärenderunda. Första stoppet återvinningen. Andra stoppet Coop. Tredje stoppet tapetaffären. Fjärde och sista stoppet en bilaffär.

9 Coop sålde tandkräm för 10 kronor/tub. Normalpris 21,90. Jag och L åkte dit och köpte 10 tuber. Fler tordes jag inte köpa.

10 Jag hade 3 rabattkuponger på Colgate tandkräm så 3 av tandkrämerna betalade jag bara 5 kronor/styck för.

11 Tapetaffären säljer fortfarande tapeter för 10 kronor/rulle så L och jag köpte nya tapeter till hallen där. 166 kronor för 8 tapetrullar och 5 liter tapetklister.
12 Ett av stora stadens bilvaruhus hade nyinvigning så Markoolio var där och uppträde och signerade autografer. Helt gratis konsert. L och M älskar Markoolio så M kommer säkert bli avundsjuk. Han var upptagen på annat håll annars hade han gått med L.

13 Gjort egen möbelpolisch av olivolja och citronsaft och polerat vardagsrumsbordet och sideboardet.

14 Maken och jag åt gulashsoppa till söndag lunch. L gillar inte gulashsoppa så hon åt köttsoppa som var kvar sen lördag lunch. Vi brukar alltid ha creme fraiche till gulash men det hade vi ingen, så vi åt yoghurt till.

15 Har bytt mobiloperatör från Telia till Wifog så nu ringer, surfar och sms:ar jag helt gratis. =)

16 Lagat min vinterjacka.

17 Satt en nyckelring istället för flärpen i dragkedjan i L:s vinterjacka.
18 Maken har handlat lite gratis på Ica. Han var där för att ta ut ett paket + posta ett paket till S. Ett paket köttbullar (veckans gratisvara på Ica) och två Angusbiffar från Findus. Lunchklubben delade ut och jag lyckades knipa åt mig tre stycken.

19 10 dagars handlingen på Willys är gjord. 872,81 kronor för mat som ska räcka i 10 dagar + ingredienserna till smörgåstårtan som jag ska bjuda på när jag fyller.
20 Lite gratissaker blev köpta på Willys. 2 Quorn (bytt till mig från Lambi koder) en rinkeby juice (pop up kupong på arla) och en pauluns mussli (fick för jag röstade i en tävling).
21 Fått ett paket gratis serla hushållsark (skickat in serla koder).

22 Fått ett superpresentkort på 1000 kronor från postkodlotteriet.

23 Fått en gratis reflexväst för jag gillade Björka redovisning på FB.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Denna veckan har jag kokat plommonsaft, plommonmarmelad, och plommonkräm från alla plommon jag hade i frysboxen. Håller på att tömma den för att kunna frosta av den. Annars har jag snöat in på att sy nytt av gammalt och fortsatt med att sy jeans till barnbarnen av gamla jeans samt capribyxor till mig av jeans jag inte använder längre. Sprättat upp ett par trasiga älsklingsjeans för att använda som mönster att sy nya av. Får se vad jag hinner nästa vecka.
Jag är imponerad över att du hinner så mycket och hittar så mycket gratissaker.
Ha en bra sparsam vecka. /EJA

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...