måndag 20 april 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Den här veckan skulle man inte rensa något utan se om man kunde låna saker istället. Jag har dragit igång en lånegrupp för snart ett år sen. Tyvärr är intresset för att vara med litet så inget har blivit utlånat. Det känns rätt sjukt att alla hus i ett villaområde har varsin gräsklippare, sjuttiotolv olika verktyg och vad det nu är som man bara använder ibland. Jag skrev häromdagen om en fritidsbank som jag läste om. Där fick man låna sport- och fritidssaker helt gratis. Jag har upptäckt att dom finns i våran stora stad också. =) Jättebra nästa gång det behövs skridskor till skolan. Sommarkläderna är upptagna från källaren och vinterkläderna är nedtagna i källaren. Dom flesta kläderna vi har är året runt kläder men några är säsongsbetonade. Jackor såklart men även shorts, linnen, klänningar. Jag passade då på att rensa min och L:s garderob igen. Ett är säkert L har linnen och toppar så vi kan sälja men hon skulle behöva shorts. Hon har pengar kvar på sitt HM kort så kanske blir en tur någon dag.
12 klädesplagg från mig och L gett till Myrorna eller röda korsets deponi.
Det enda som är köpt är 10 dagars handlingen på Willys och gratis hundmat till Popcorn. Så köpstoppet har gått fin fint.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...