onsdag 22 april 2015

Veckans sparade pengar

Först svar på en kommentar. Kuponger och gratisklipp. Gratisklipp och kuponger. Gratisfantasterna. Kuponger, kuponger everywhere kuponger heter grupperna jag är med i på Facebook.

1 Gjorde bananpengar och frös till kommande smothisar av några bananer som började bli bruna.
2 Fick en Allevo bar på posten för jag recenserat Allevos mat.
3 Maken var in till en av stora stadens djuraffärer och hämtade fyra påsar helt gratis hundmat till Popcorn. Det var Racinel som delade ut via Facebook. Jag hämtade ut tre. Jag har bytt till mig flera påsar + att vi involverade halva tjocka släkten.
4 Jag tog upp sommarkläderna och ner vinterkläderna och ville då ha en hylla till mina kortbyxor. Jag hämtade en i nästan tom garderob som står i källaren.

5 Maken har klarat av 10 dagars handlingen på Willys. 462 kronor gick det på.
6 Maken köpte en gratis pizza på Willys handlingen.

7 Han köpte en gratis Felix rätt.
8 Våran gamla dammsugare (som vi fick gratis för 5 år sen) har gått sönder. När vi dammsög i helgen blev dammsugaren varm, sen blev hela huset mörkt för jordfelsbrytaren slog till. Vi har nu köpt en "ny" dammsugare för 100 kronor.

9 Den "nya" dammsugaren är större än den andra men påsarna likadana. Vi fick med en hög med påsar i köpet. Så vi kan använda våra gamla påsar.

10 Planterat morotsfrön i lådan jag fick förra året.
11 Bakat kokosmuffins.

12 Lagat ett par av mina strumpor.

13 Skutt får maskrosblad till frukost varje dag.

14 L skulle ha med matsäck till skolan. Jag frös en flaska med saft dagen före. Den använde jag som kylklamp. Saften tinar efter hand så hon kan dricka den. I matsäcken hade hon pannkakor (vi åt till kvällsmaten dagen före). Drickyoghurt (hemgjord) och ris i frutti (hemgjord).
15 Gjorde hemgjord chokladpudding när jag ville ha lite omväxling till alla popcorn lördag kväll.
16 Ett verktyg som maken behövde ha hade rostat och gick inte att öppna. Han la det i Coca cola och alla rost försvann. Och det dricker man. =0
17 Bara en av mina pelargoner överlevde vintern. Jag fick ett skott av mamma och tog ett skott från den som överlevde så nu har jag 3 pelargoner. Jag "behöver" ha fyra så ett skott till ska tas när dom här blivit större.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan?

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för tipset om FB grupperna.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...