onsdag 8 april 2015

Veckans sparade pengar

1 Målat en träfärgad liten vägghylla som L hade på sitt rum, blåsvart. Jag använde provfärgburken som jag fick gratis för några veckor sen.

2 Köpte inget när jag jobbade kväll.
3 Hittade en ram som skulle slängas när jag jobbade. Den har ingen baksida men det kan vi fixa en själva. Passar perfekt till L:s rum.
4 Hittade ett blomskott när jag jobbade.

5 Hittade en enkronas pantflaska när jag jobbade. Folk dricker läsk och sen slänger dom bara flaskorna i papperskorgarna.
6 Maken har gratisshoppat på Ica. Potatis, oliver, fröpåse och wokgrönsaker helt gratis. Påskmust 2 kronor.
7 Bakat läfsor.

8 Kört bakmaskinen.

9 Fått en Telia digitalbox av mamma och pappa. Så nu har vi alla tre som behövs. =)
10 Gjort 3 liter jordgubbssaft och en burk restsylt.

11 Ville ha en ny gardin i köket, hittade en på Jotex för 198 kronor men lät bli att köpa den och satte upp en av gardinerna vi redan hade.

12 Åt fisksoppa och fattiga riddare måndag lunch. Fisksoppan hade vi i frysen sen jag gjorde dubbel sats gången före.

13 Blev en massa fattiga riddare smet över så tisdag frukost åt L och jag fattigare riddare igen (hon hade studiedag).

14 Fick 3 dl grädde som mamma hade över sen påsken.

15 Gjorde fläskytterfilé och potatisgratäng till kvällsmaten måndag. Blev så mycket över (hälften) så vi åt fläskytterfilé och potatisgratäng tisdag kväll också.
16 Skrev till L:s stora idol Kimmy Power och bad om en födelsedagshälsning. Hon skickade in lite för sent. Den skrev jag ut och gjorde en tavla av tillsammans med Markolioo autografen och Lisen hälsningen som jag ordnade till L:s födelsedag också.
17 Tog ramen jag hittade på jobbet, en bit av en kartong vi hade i garaget och några gamla Min Häst tidningar och gjorde en Mulle tavla till L.
 18 Jag har länge velat ha en svart toalettring. Vi hade en ett tag men den gick sönder. Jag har nu klätt våran gamla ring med svart kontaktplast som vi hade över sen vi gjorde om köksön.
19 Fick en påse frö gratis av frökungen för att vi är kunder hos Vattenfall.

20 Tiodagars handlingen på Ica är gjord. 445,26 kronor gick det på. + 99 kronor på Ica Supermarket.

21 Köpte 2 Santa Maria mjuka tacoskal för 10 kronor/styck.

22 Köpte 2 tacosåser för 10 kronor.

23 Köpte 2 Lätta för 15 kronor styck.

24 Köpte 2 Ben and Jerry glass för 39,90/ styck. Hade rabattkupong på 8 kronor för 2 stycken, glassar så betalade bara 35,90/styck.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan?





Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...