söndag 10 maj 2015

Bakofram

Först svar på en kommentar. Jag ger trasiga strumpor till Röda korsets deponi. Dom tar emot trasiga textilier och skickar dom med tomma blomlastbilar till Nederländerna där dom trasiga textilierna görs om till bland annat isolering. Röda korsets får betalt för dom trasiga sakerna och tar gärna emot dom. Jag ger alla trasiga och utslitna kläder, handdukar, sängkläder med mera dit. Både Röda korset och miljön tjänar på det.
L:s hyllor kom upp till slut. Det gick ju inte att borra så jag tryckte sönder ena borren i fredags. Igår kom jag på att borren gick åt fel håll. L eller jag hade råkat ställa om knappen så istället för att skruva/borra in så skruvade/borrade den ut. Efter att vi tryckte in knappen gick det som en dans. Det var så kul att borra att jag funderade på om det inte fanns fler saker som behövdes borras. L:s telefon var det enda jag kom på så nu sitter den också uppe.
Jag fick två gratisbiljetter till cirkus Scott av en kompis som fick dom via cola kampanjen som var i julas. M och L var där igår. M var lite emot det hela först men sa efteråt att han skrattat mer än L.
Idag var det Bicon festival på andra sidan stora staden. L, jag och Popcorn åkte dit. Vi hade inte anmält henne till utställningen utan gick bara runt och tittade.

L och Popcorn provade i alla fall på rallylydnad. L ville prova agility med men det gick inte eftersom vi inte kan ha Popcorn okopplad. Bilresan dit gick bra men på hemvägen spydde Popcorn i bilen. Hon blir åksjuk stackarn.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...