måndag 4 maj 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Den här veckan skulle prydnadssaker rensas. Vi har inte så mycket prydnadssaker och det vi har vill vi ha kvar så inget ut av det. Lite ut ändå dock.
1 av L:s träningsjackor som var för liten gett till Myrorna.
1 par av L:s strumpor som hade mer hål än strumpa lagd till Röda korsets deponi.
1 plastburk till hittad på L:s rum lagd i återvinningen.
Sålt L:s trofastmöbel + 6 plastbackar.
1 påslakan som hade mer hål än lakan gett till Röda korsets deponi men jag sydde ett nytt påslakan så inget ut men jag sydde påslakanet av 2 gamla ärvda lakan jag hade så
2 lakan ut
25 saker lämnade till kyrkans loppis. Hade hoppats på fler men L lekte hela dagen så uppdraget att rensa hennes rum och lämna på loppis sket sig. Av dom blev bara 9 saker sålda så
9 saker ut.
1 bokhylla gett till M.
Summa: 22 saker.
Bland prydnadssakerna är inget gjort av plast så inget att byta ut där.
Det som är köpt är 10 dagars handlingen på Citygross. Lite småsaker på kyrkans loppis och korv med bröd på kyrkans loppis. L har även varit till ett av stora stadens lekland tillsammans med två kompisar så entré och fika där är också köpt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag undrar varför du ger trasiga strumpor till Röda Korset?

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...