måndag 18 maj 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Utmaningen i boken Rensa ut och lev lättare var uteplatsen. Den gjorde L och jag iordning förra veckan så inget rensat där. 3 dynor som vi inte använder ligger ute som skänkes men det har dom gjort en vecka. L:s rum är dock färdigrensat.
8 gamla almenackor och andra pappersgrejer lagda i återvinningen.
60 ++ gamla skolpapper, teckningar, skolhäften lagda i återvinningen (massor är fortfarande sparat).
17 småsaker slängda.
1 lugn och ro burk som jag gjorde lagd i återvinningen.
18 videofilmer gett bort.
1 barnsnöskyffel, 1 badboll, 1 ask kritor gett bort.
40 ++ olika leksaker lagda till loppis (mjukisdjur, plastdjur med mera med mera).
7 kartongpyssel uppeldade.
1 paraply som jag fick av mitt förra jobb för över 15 år sen som gjorde att man blev mer blöt än torr (trasigt) slängt.
2 hästar sålda.
5 bey blade sålda (11 delar sammanlagt).
1 glastallrik som gick sönder slängt.
1 nattlampa som var sönder lagd i elektronikåtervinningen.
1 leksak som var Popcorns första som vi lagat flera gånger som nu var sönder igen slängt.
Summa: 165 saker.
Inget är av plast på uteplatsen då vi för flera år sen böt våran plastgrupp mot en i trä.
Köpstoppet har gått bra. Det enda som är "köpt" är två gratishandlingar på Coop. Makens pappas födelsedagspresent. En fika på stora stadens hundcafé. Men det är ju ingen sak. Upplevelser får jag köpa. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...