onsdag 20 maj 2015

Veckans sparade pengar

1 Sålt saker för 150 kronor.

2 Lagt in en gratis annons på Tradera via Mecenat.

3 Tömt en dammsugarpåse.

4 Fick 5 tomatplantor av grannen.
5 Vann en elektrisk tandborste på Bra vardag.

6 Maken blev medlem i ATG (han spelade aldrig) och fick en gratis hästmugg som L älskar.
7 När L var på stora stadens travbana så passade maken på att gratishandla på Coop. Han skulle ändå dit och köpa sin pappas födelsedagspresent (inte gratis). Gratis pizza.

8 Gratis Pedigree.

9 Gratis Doggy (jag vet att man inte ska blanda foder. Det gör vi inte vi ger en sort itaget och byter successivt över till den nya sorten).

10 4 gratis Pärsons pålägg (jag vann 312 förpackningar, några böt jag bort men gick förlorande ur det bytet så det gör jag inte om).

11 Köpt en korgbyrå till L begagnad (vad annars) ny kostar 1399, jag betalade 360 kronor. =)

12 Gjorde ny inlagd gurka i det gamla spadet.

13 Lagt in en gratis annons i den lokala tidningen på L:s databord.

14 Hyrt släp gratis via freetrailer.

15 Gjort bananpannkaka till mellis/lunch på några bananer som började bli övermogna.
16 Fått en helt gratis Malm sängram. Våran sängram är över 25 år och har börjat gå sönder så vi behövde ha en ny. Tyvärr var det ett överklasspar som inte orkade köra en ofullständig säng till tippen som gav bort den. Maken ska ta delar från vår gamla säng så det löser sig ändå. Men snorkiga översittare var dom i alla fall.

17 Anmält L till Barn bowlar gratis.
18 När maken skjutsade L till en extra travträning passade han på att hämta ut ett paket från Loppi blogbag till mig. 2 paket plåster, två nagellack från Yves Rocher, en flytande tvål, en flaska med flytande magnesium kosttillskott, en förpackning att gjuta egna bebis händer och fötter, en barnbok, ett loppimagasin och en pipmugg.
19 Paketet togs ut på Ica så han passade på att köpa gratis skinka och kyckling.

20 Ica hade extrapris på ost så två förpackningar för 39,90 köpte han också.
21 På posten kom en tandkräm från Bravardag.
22 Satt årets första sats av rabarberdricka.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...