onsdag 22 juli 2015

Veckans sparade pengar

Som börjar med en sak som jag glömde förra veckan. En lite längre lista igen. Det gör fortfarande lika ont men jag tvingar mig till att göra saker för att slippa tänka.

1 L och S åkte iväg och bowlade med L:s kuponger till barn bowlar gratis. Dom fick betala 40 kronor för att S skulle bowla med.

2 Lagat S ena par jeans och ena tröja. Lagat mina ena par shorts.
3 Bakat dubbel sats sirapslimpa.

4 Våran tvättmaskin gick sönder. Jämförde tvättmaskiner på prisjakt och valde den billigaste A+++ modellen. Den har ingen torktumlare så nu kan jag inte tumla även om jag skulle vilja.

5 S har klippt mig och L.

6 Är en sak som vi alltid ska göra så står även på gör alltid listan. Vi ger algätarna frysta skalade ärtor istället för dyra algtabletter från djuraffären.

7 Är också en sak som vi alltid har börjat göra så står också på gör alltid listan. Tar med en eller flera flaskor med vatten när vi ska åka någonstans så vi inte behöver stanna för att köpa något drickbart.

8 S har klippt sig själv.

9 Maken har handlat 15 dagars handlingen på Willys. Gick på 848,45 kronor. Maten i familjen P i juli har gått på runt 2500 kronor. Inte så bra men jag orkade inte baka ett tag och bröd är rätt "dyrt".
10 Han handlade bland annat gratis pålägg.

11 Gratis Felixrätt.

12 Gratis Quorn färs.

13 2 paket gratis Knorr sås. Såserna kostade 17 kronor, rabatten var på 30 kronor men hela rabatten drogs så 13 kronor rabatt på annat blev det också.
14 Maken och M var och hämtade 2 kubik gratis ved.

15 Dom lånade gratis kärra när dom skulle hämta veden.

16 "På köpet" fick dom med 9 pallkragar.

17 Maken har lagat en garderobsdörr som var trasig.
18 Vann ett presentkort på 320 kronor till stora stadens äventyrsbad.

19 Böt till mig troskoder på Pierre Robert och fick 5 par trosor för frakten 39 kronor/styck. Tyvärr kunde man bara använda en kod/frakt så fick beställa 5 paket. Men mina trosor är mer hål än trosor och jag har 3 Pierre Robert förut (som jag också fått gratis) och älskar dom.

20 Sålt saker för 309 kronor.
21 Bakat chokladmuffins och coockies.

22 Lagat ett par av L:s byxor.

23 Har sagt upp film och sport på Viasat och ändrat från parabol till fiber. Månadskostnaden minskade då med 400 kronor. Hade vi gått över till Telia som vi tänkt hade vi sparat 200 kronor/månad. Så vi behåller Viasat ett år till.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...