fredag 14 augusti 2015

Katalogsläpp och omförflyttningar

Först svar på en kommentar från Norge. Röda korset tar emot trasiga kläder och textilier.Dom fraktas med dom tomma blomsterlastbilarna från Holland tillbaka till Holland där dom omvandlas till bland annat isolering. Här står det lite mer.
S och jag styrde bilen till Ikea för en Ikea family kväll med katalognyheter. Vi fick en wrap med grönsaksbullar och en smothie som tilltugg.Varsitt glas och den nya katalogen som goodiebag.
Jag använder glasen som ljusstakar i tvrummet. Observera att det är stenljus i återvinningsbara glasformar. Jag fyller dom med rapsolja. Jag har slutat med vanliga värmeljus i aluminium. Formen kan man återvinna men metallpluppen som veken satt i och eventuella stearinrester ska slängas. Strävar man efter 0 avfall så gör man. Eldar man rätt mycket värmeljus så blir det en hel del pluppar. Lite inhandlat blev det också. Dock inga nyheter. Halkskydd till mattorna i sovrummet. Popcorn har fått för sig att hon inte törs hoppa upp i sängen mer för mattan gled en gång. En papperskorg till omklädningsrummet utanför duschen. Jag drar ner på antalet papperskorgar. Målet var en i hela huset. Jag fick ner dom till 3 stycken. S ökar upp antalet papperskorgar. Nu är dom plötsligt 5 stycken. En utanför duschen kan dock vara rätt smart när jag tänker efter.
Omorganisering har det också blivit. Och rensat. L och hennes kompis ville ha vattenkrig så jag letade reda på våra gamla vattenpistoler. Eller letade och letade, dom låg i uteleksakslådan där dom alltid legat. Jag passade då på att rensa igenom den och la ut en massa saker som byte (inget napp än tyvärr). När jag plockade ner pyntet, alla hattar, dukar och haklappar efter kräftskivan funderade jag på varför dom låg i ett köksskåp och inte nere i förrådet där allt annat pynt ligger. Så jag letade reda på en tom kartong som jag la alla kräftsaker i och bar ner dom till förrådet. Det gjorde att jag fick en ledig hylla i köksskåpet. Jag spred ut sakerna i skåpet och ställde sakerna efter grupp dom tillhör. På översta hyllan (där kräftsakerna låg) la jag ansiktsmålningssaker, servetter och servetthållare. Har fortfarande kvar lite pappersservetter. På andra hyllan ställde jag ljus och ljusstakar som jag alternerar på köksbordet. Alla frön, groddtillbehör och en påse sättlök står också där. Sista hyllan är alla tårt- och kakfat och alla pajformer på.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...