onsdag 5 augusti 2015

Veckans sparade pengar

1 Maken har tömt en dammsugarpåse.

2 Fick 2 biobiljetter via sms då jag skickat in Santa Maria koder.
3 Tog presentkort på McDonalds när jag hade pengar över på superpresentkortet. Vi skulle åka till Gröna Lund och tänkte äta där efteråt. Nu blev det inte så men S och L har försökt handla med presentkorten två gånger på två olika McDonalds restauranger. Samma resultat. Dom tar inte emot sina egna presentkort. Jag skrev och klagade båda gångerna. Första gången fick jag till svar att det ska gå på alla restauranger men att kontakt skulle tas med berörd McDonalds. Andra gången var S och L i huvudstaden - samma svar vi tar inte emot presentkort. Jag blev då förbannad och skrev igen. Samma svar dom skulle prata med berörd McDonalds men jag fick även 2 måltidscheckar som kompensation.
4 Fick en påse kryddmix av en kompis.

5 Vi behöver måla L:s tak (och kökstaket och halltaket) så takfärg behövdes inhandlas. Jag jämförde priser innan vi åkte. Det skilde över 900 kronor på Flugger och på Bauhaus på 10 liter takfärg.
6 Skickade in streckkoder på Dogman och fick ett paket med saker till Popcorn för frakten 29 kronor. Hon älskar sin nya rävleksak.
7 Gav bort lite matsaker som vi inte använde och fick "riktiga" ägg som L brukar säga av en kompis "som byte". Hon har egna höns.
8 L böt bort sitt smyckeskrin med en dansande ballerina mot en påse bilar och 3 pack Festis. S och L tog med sig sakerna som färdkost och matsäck när dom åkte till Liseberg med makens syster och kusinen.

9 Dom köpte pizza från byns pizzeria och hade med som matsäck och köpte bara mat på Liseberg en gång. Dom var där en heldag.
10 Lite fynd på kyrkans loppis blev det. Allt till halva priset eftersom det var sista veckan. En kavaj, en tröja och två skjortor till maken. En skjorta till M. En sparbössa till L. En samlartallrik och en Laxå glashytta ljusstake. Vi har både samlartallrikar och ljusstakarna sen tidigare. 124 kronor för allt.

11 Köpt över 80 stenplattor för 400 kronor. Fick med en massa halva plattor och kantsten på köpet.

12 Maken har dammsugit filtret på värmepumpen.

13 Sålt saker för 105 kronor ( S har sålt saker för 50 kronor).

14 Plockat fyra liter svarta vinbär.

15 Mamma bjöd på lunch på en av stora stadens restauranger. S och L orkade inte äta upp så vi bad om att få doogie bag med hem. Vilket vi fick.

16 Min ena pyjamasbyxa (jag har två) hade mer hål än byxa. Jag tog ett par av mina vanliga mysbyxor och har som pyjamasbyxa istället.
17 S och L vann två stora askar choklad på Liseberg. Första asken vann dom på första spelet.

18 Gjorde bananpannkaka till lunch när bananerna började bli fula.
19 Plockat svarta vinbärsblad som jag torkar och ska ha till te.
20 Fick en kartong grötris och 4 sopp-påsar av en kompis. Hon fick påläggskuponger av mig så vi blev lika glada båda två.

21 Fick en hög med gula lökar från mammas trädgårdsland.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...